Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Fia - 17 juli 2012 20:48

Nu har vi varit hus/hund/kattvakt en vecka i Rasbo. Vi har iofs inte varit så långt borta men miljöombyte och jösses vad mkt enklare allting blir på landet. Erik kräver minimalt med passning. Han struttar omkring överallt men det finns liksom ingenting att se längre bort förutom mer skog och ännu mer grusväg så han stannar hemma. Fritte, hunden och co-fugitive här hemma vet var tomtgränsen går och stannar där  


Även inomhus är det lättare. Inga trappor, ingen undervåning dit man måste gå för att köra igång tvättmaskinen eller hänga tvätt eller vad man gör. Hos mamma finns allting på samma våningsplan och har man en Erik underlättar det, mkt. Har men en Ida också underlättar det ännu mer  Säga vad man vill om mina barn men de är iaf kreativa, helst tillsammans nu också  


Nu är vi iaf hemma igen och det är lika skönt som att få komma bort några dagar.  Jag längtar främst efter MIN säng.

Nu när barnen somnat ska jag bara packa upp allting vi hade med oss ut till Rasbo och sen dammsuga och torka golven innan jag själv får krypa ner i sängen. Det lär ta en liten stund men är skönare imorgon när det är avklarat redan när jag kliver upp.


Veckan som kommer har vi ingenting inplanerat alls. Mårten går på semester på fredag och då lär det bli en tur till Köping veckan efter. Vad kan man göra där? Förutom Parken Zoo och Kolmården. Bada så klart men det var sommaren 2012 så det kan man inte riktigt lita på... I helgen kommer iaf Farmor och hennes man på besök. Vi ska äta middag. Vi har bara bott här i 7,5 år men de har aldrig ätit här. Det är på tiden tror jag  Får klura lite på recept för Bengt är glutenintolerant. Det i sig är inget problem men nu ska vi laga middag för en gluten, en laktos/soja och en ägg/fisk. Det tål att tänkas på!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards