Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Fia - 3 juli 2012 23:35

Ida har verkligen drivit mig till vansinnets brant och tillbaka inte bara en gång utan närmare varje dag sen hon fyllde ett år. Däremot finns det en sak som hon inte gjort mkt och det är att slåss. Vi har varit befriade från det och bitande barn, tills nu. Erik har bestämt sig för att betala tillbaka både för gamla oförrätter och nya och han gör det med besked. Ida fick ta emot det senaste. Först i förra veckan ett redigt bitmärke på armen som gjorde att hon fick ett stort blåmärke och var svullen på överarmen. Det har precis börja ge sig även om blåmärket finns kvar. Nu idag fick en ny smäll. Den här gången med fjärrkontrollen. Erik drämde till henne så det träffade precis under ögat och som hon grät stackarn  Hon fick gå ner i källaren en stund för att vila efter slaget eftersom hon var duktigt trött också och ingenting blir lättare då. Då såg jag ingenting av slaget mer än att det var litelitelite rött. Jag måste erkänna att jag nog trodde hon överdrev lite pga tröttheten. NÅn timme senare kommer en nyvaken Ida upp och hon ser inte klok ut stackarn. Sommarmode 2012...      Hon fick en rejäl blåtira och är duktigt svullen under ögat   

Av Fia - 3 juli 2012 15:08

Idag har jag en tvättdag. Lite tråkigt men välbehövligt och om jag tvättar undan idag kanske vi kan hitta på nåt roligare imorgon.


Redan igår var barnen trött och griniga så då blev det ingenting gjort. Linnéa har tagit över rollen som tonåring i Emmas frånfälle. Det innebar att hon gapade och skrek större delen av dagen igår. Hon fick tom ett raserianfall. Det var nog första gången och jag blev lite förvånad men lät henne hållas där inne i rummet. Mitt i denna raseri insåg hon nog själv vad hon gjorde och började fnittra åt sig själv  Det är inte lätt när man inte vet var man ska göra av alla känslor. Idag har humöret varit mkt bättre och inget gnäll så imorgon ska hon få göra nåt roligt. Vad kan det vara????


Igår på det stora hela var en riktig skitdag. Insåg då att en skitdag på jobbet är mkt lättare att hantera för dels är det jobbet och sen kan man gå hem och glömma det hela. Är man hemma är det svårt att lämna och gå därifrån. Dessutom är man mer känslomässigt inblandad hemma än på jobbet. Nåja, imorgon är en annan dag och idag är den dagen. Den är mkt bättre! Inga gnälliga barn och gnälliga barn tål jag inte. Det är som att stryka en tiger mothårs eller nåt. Mitt tålamod som i vanliga fall itne är nåt att skryta med förvandlas till nåt som mer liknar en stubintråd, en väldigt kort stubintråd. Gnäll är verkligen det absolut värsta jag vet!!!


Igår var en av mina vänner hit och bytte barn igen. W is back och leker med Emma hos mormor. De sammnstrålade här eftersom det var halva vägen var. Då pratade vi lite om den myrinvasion de har i sitt hus. Hon har tom annonserat ut myror för 50 öre kg till självplock  Idag när jag kom ner i tvättstugan insåg jag att hon nog hade gjort en donation för precis vid dörrtröskeln till tvättstugan hade jag en hel armada av små myror som marscherade i takt*nåja*. De fanns inte där igår så jag anar ugglor i mossen... Nåja, dosan är utplacerad och jag hoppas att de försvinner snarast.


Igår anmälade jag Emma till ett träningsläger. Vi fick ett mail från tränaren om att det var målvaktsträningsläger här i stan den 10-12/8. Nu är hon anmäld och jag hoppas hon blir nöjd och lär sig massor!





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards