Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Fia - 1 juli 2012 13:10

Vi har en fin kvast som jag kallar den. En mopp från Wileda. Den har gått i strejk. Imorse efter röjningen bestämde jag mig för att sommaren var här nu när juli kommit, vädret är vackert och det är skönt ute. Ut åkte tjocka mattan som låg där, ut åkte alla andra saker som står och tar plats(nåja hälften iaf) och så åkte skurhinken fram. Nu skulle bli rent! Jag hämta moppen, hinken och sista skvätten såpa och börjar skura. En halv m2 kommer jag sen säger kvasten *rasp* och jag står med två kvastar. Den ena märkbart mkt kortare än den andra. Min kvast har rostat sönder  Jag som precis köpt nya moppar till den! Vilken oförskämdhet!


Nu är inte jag den som ger mig som lätt. Har jag nu bestämt mig för att skura golvet så gör jag det. Jag letar rätt på en rotborste som jag tror vi har nånstans(boden) och inser att nån skurtrasa finns inte i hushållet men jag har ju ny mopp, om än väldigt kort. Jag skrubbar och skrubbar med rotborsten, torkar efter med moppen och jösses vad äckligt vatten jag fick! Torkar inte vanliga microfibermoppar rent eller???? Måste jag börja rotborsta inomhus också???? Rätt många fula fläckar försvann. En bild på den delen som torkades med vanlig mopp...   Och en bild efter rotborsten...   Jag tror aldrig golvet varit så rent där ute förrut  Jag kanske ska köpa nya trasor istället för ny mopp idag  

Av Fia - 1 juli 2012 13:02

Jag varnade er. Jag är ett datasnille av rang och ohejdad vana. Fanskapet funkade till slut. Här kommer några bilder från bröllopet men mest av mer eller mindre kändisar här på bloggen eftersom övriga inte är tillfrågade om de vill vara med här. Brorsan och hans tjej har inget val  

      Men det var ruggigt suddigt sista bilden??? Vad hände liksom??? Nåja, man se iaf lite grann.

Efter middagen fick barnen en godispåse och nu när jag tankade över bilderna såg jag att den hade dokumenterats, noggrannt, utvändigt och invändigt!    

Precis innan vi åkte hem dansade brudparet sin dans, inte vals men väl When a man loves a woman, i lusthuset.    



Av Fia - 1 juli 2012 12:30

Igår var det den stora dagen för min moster som gifte om sig. Som vanligt så glömde jag kameran hemma och fotograferade med min mobil. Enda kruxet är att jag aldrig lyckats överföra några bilder från kameran till datorn utan att skicka dessa som mms. Jag har installerat PC companion och försökt söka och på tusen andra sätt men det går inte. Nu försöker jag igen. OM jag lyckas kommer jag bildbomba er framöver både med bilder från bröllopet men också från livet i stort för det är många bilder i mobilen. Men det är verkligen OM jag lyckas. Hyser inga som helst förhoppningar om det faktiskt. Mobilen och datorn gillar inte varandra tydligen för det är otroligt mkt enklare med kameran som installerar allting själv och så bara fungerar det. Kan det bero på att den är mkt äldre tro  


Bröllopet gick av stapeln i Knutby kyrka i strålande solsken. Efter vigsel och sedvanlig (skön)sång, jo faktiskt parentes runt skön för kantorn var sångglad men det lät inget vidare faktiskt, åkte vi till deras sommarstuga Tigertorp som ligger längs med Kolarmoravägen i närheten av Hallstavik. Där bjöds vi på en Roslagsbuffé, tårta och kaffe med avec. Inte illa och solen fortsatte stråla hela kvällen. Inte dumt med ljusa sommarkvällar när man faktiskt kan vara ute och njuta av dem  


Idag har vi en hemmaslappardag typ. Brorsan och hans tjej Sally sov över här inatt eftersom de inte kunde köra hem efter festen igår. Imorse efter frukost körde jag igång morgonracet vilket innebär dammsugning, undanplockning och torkning av ytor som behöver torkas. Lite bäddade sängar senare så ser det nästan okej ut hemma och våra nästa gäster kan komma. Karin, Yavuz och Emre ska komma hit. Äntligen eftersom det nog var en månad sen sist pga vattkoppor och annat. Vi ska göra det vi alltid gör, grilla   och om Emre är på bra humör så kanske det slinker med en fotbollsfinal också.


Nu ska jag fortsätta kriga med datorn och mobilen. Skam den som ger sig  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards