Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Dissad

Av Fia - 24 juni 2012 19:39

Här sitter man vid datorn efter sex månaders torka på spotify och kollar igenom mina listor. Inser att det behöver redigeras en del men mer ommöblering snarare än ta bort nåt. Emma däremot sitter bredvid och dissar ALLA mina låtar jag lyssnar på. Vad är det för fel på Jay Smith(in the ghetto), Helene Sjöholm, Björn afselius, Tommy Körberg och Dolly Parton undrar jag? Fast alla i samma lista???? Lite olika stil där kan man nog konstatera  Hur ska man egentligen arrangera alla listor? Jag gillar vitt spridda stilar ju och det enda jag ogillar är nog faktiskt R&B(för mkt vailande för mig som gillar rena toner), rap och jazz. Jazz förstår jag inte alls mig på. Kan inte komma på en enda låt där som jag gillat. Däremot gillar jag rock, pop, country, blues osv men som sagt inte alls allt inom alla genres.


Kom ju precs på att datorn kan följa med mig ner i tvättstugan nu! Har fått hålla till godo med mobilen men det är lite drygt för där måste man ju klicka igång varje låt för sig. Nu kan jag vika tvätt och ha roligt. Tjoho!  


Idag har jag mest varit hemma och röjt. Jag försöker upprätthålla ordningen från midsommar. Det fungerade på fm och jag hann för en gångs skull packa upp ett par kartonger som stått drällande sen köket revs. Det såg bra ut hemma och jag åkte iväg på fotbollsmatch eftersom Emma spelade mot Vaksala idag. En vänskapsmatch. Det blev en lite oortodox match minst sagt som började som 3*20min men när den var slut förlängde vi med en period till. Tjejerna spelade faktiskt lika bra som Vaksala. Periodvis låg Emmas lag och tryckte på och fick in massa målchanser. Vi fick nog in säkert 20 fler målchanser än Vaksala som nog bara fick in 10 totalt. Vad hjälper det när de gör mål på sina och bollen vägrar hitta in bakom deras målvakt??? Emma spelade inte direkt på top idag. Hon insåg nog varför jag tjatar om att sova ordentligt inför match   Hon missade bollar hon aldrig missar annars. Lite synd eftersom tryckte mot vårt mål annars var minst sagt svagt periodvis. Ja,ja nästa gång tar vi dem! På dem igen bara  Nästa gång blir det inte 4-1 till dem.


Efter matchen åkte vi en snabbis att handla eftersom mjälken, tandkrämen, tandborstarna och toapappret tagit slut. Sån handling är verkligen bara tråkig!


När vi efter handling och avlastning på återvinningsstationen kom hem möttes vi av kaos... Linnéa och hennes kompis F hade öppnat bageri när jag var borta. De hade bakat och sålt chokladbollar och chokladrutor. Fine! Men köket var i upplösningstillstånd, resten av huset med eftersom Ida och Erik farit fram med hjärtats lust utan nån som tjatat om undanplockning. Lunchen stod fortfarande framdukad och någon satt och tittade på speedway. Gissa vem som fick många sura blickar??? Fy vad arg jag var! Jag tror jag faktiskt skulle kunna skilja mig över såna här saker...


Här på bloggen annonseras just nu rätt aggressivt för att man ska skapa ett konto på mylovebasket och att man kan tjäna pengar genom att starta ett konto och blogga om produkterna där. Sorry, ni kommer inte få nåt sånt hos mig. Jag tänker inte göra om mig till modeblogg. Jag skriver för min egen skull fortfarande och har inga tankar på att tjäna pengar på det bara fö ratt. Däremot om det var nåt jag faktiskt skulle gilla kan jag omvärdera saken. Nåt som har anknytning till det jag skriver om här. Däremot gör jag gärna reklam för sånt som jag gillar och då gör jag det lika gärna gratis  


Sitter och funderar på om jag skulle avsluta dagen med en fotbollsmatch och repris på frukosten... Älskar jordgubbar och det är dessutom nyttigt och den kombinationen är inte så vanlig    

   








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards