Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Fia - 23 juni 2012 21:08

har vi verkligen haft en riktig slödag. De minsta barnen vaknade vid halvnio och den största vid halvtolv(!!!!) och våra nattgäster nånstans mittemellan  


Det var många runt frukostbordet imorse iaf och det är alltid trevligt. Mkt kaffe gick det åt för det var väl en och annan som inte var så där jättepigg efter en sen natt. Det blev inte tyst i huset förrän halv fyra inatt. De flesta av oss mammor hoppade dock ner i sängen redan vid ett. Jag kroknade runt tolv och gick in till soffan istället. Dels ville jag ha lite koll på Erik som inte brukar sova så gott på kvällarna och då är det inte läge att vara ute på baksidan utan babyvakt men jag var trött och hade ont i ryggen/höfterna. Fogarna krigar igen. Börjar bli lite för ofta nu på sistone så jag får nog börja göra lite övningar för att stabilisera upp dem. Undra hur man gjorde????? Får kolla upp det igen tror jag och friska upp  minnet för att gå runt och ha ont är inte min grej. Nu hade jag å andra sidan varit uppe till två natten innan för att städa eftersom Erik kräver konstant tillsyn numera. Han har en tendens att rymma.


Det gjorde han idag. Helt plötsligt var han borta???? Ingenstans var han. Jag rusar till poolen men ingen där. Ropar på honom och Fritte(hunden) som var på besök. Efter nån minut kommer Fritte springande men utan Erik... Jag rusar åt det hållet som Fritte kom ifrån och möts då av en tant som kommer med Erik. Han och hunden hade hunnit lååååååångt. Ända bort till stora vägen och pizzerian. Där hade tanten hittat honom mitt i vägen. Jag får hjärtsnörp när jag tänker på det. Tänk om nån idiot kommit i 90knyck som de inte sällan ligger på där. Jag är otroligt tacksam mot tanten som kom med honom även om hon kanske inte behövde vara så fördömande??? Man riktig såg hur hon tyckte att mna var oansvarig och slarvig. Jag är inget av det faktiskt, ffa inte när det gäller det käraste man har. Däremot kan det gå ruggigt snabbt när små ben betämt sig för att rymma! Erik fick utegångsförbud resten av dagen. Nu måste vi fixa en grind till trädgården. Jag har ställt det kravet hemma. Erik har blivit överjävlig på att rymma. Han gör det precis hela tiden om man inte håller ett öga på honom. Vissa barn verkar vara såna medan andra aldrig gör det. En grannpojke har vi sprungit mil efter tex. Han kombinerade gärna försvinnandet med att leka kurragömma. Gissa hur nervösa hans föräldrar varit en del gånger  


Vi har också planer på att inte ha nån pool i år. Det känns lite olustigt när han är så snabb och i år verkar han heller inte ha den där spärren han hade förra året. Det är så himla mkt trots just nu. Som det ska vara men det är inte roligt när det blir farligt...


Vi har inte bara jagat Erik idag. Linnéa ringde mormor idag och beställde mer mormors bröd som hon hade med sig till firandet igår. Det var populärt för många av barnen kom idag och ville ha mormors bröd vare sig det var mormor eller inte  Mormor bestämde sig för att komma över och baka med barnen så nu har vi lite bröd som räcker iaf ett par dagar. Jag passade på att slänga ihop en jordgubbspaj eftersom vi har tre liter kvar sen igår. Innan dess plockade jag undan och diskade efter gårdagen, dammsög och torkade golvet när alla gäster åkt och barnen och jag satte oss sen i soffan och kollade på en film tillsammans. En film som hette Alaska. Tack Berit och Björn för den och alla andra filmer! Den var riktigt bra och så där lagom spännande att se tillsammans en hel familj. Handlar om ett par barn som ger sig ut i Alaskas vildmark för att leta rätt på sin pappa som kommit bort efter en flygolycka. På vägen stöter de på lite patrull, mest i form av ett par tjuvjägare.


Imorgon hade vi tänkt åka till Köping och hälsa på Farmor i sommarstugan. Det blir inte så nu för vädret lockar inte. Att åka dit är supermysigt men ganska väderberoende för att tränga in vår familj, Karins och tre vuxna till i en liten sommarstuga blir tja, inte så mysigt iaf   Jag undrar nu för tionde gången denna sommar typ men var ÄR sommaren? De där slöa, varma sommardagarna med bad och ännu mer bad??? Såna här dagar.....       Om sommaren nu glömt hur den ska vara så skickar jag en påminnelse från förra året...



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards