Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Fia - 22 juni 2012 14:48

Tredje gången gillt, efter sex månaders väntan och total datatorka hemma så har vi dator igen. Vi hämtade den igår, körde den hela kvällen igår och idag och hittills har den fungerat som den ska. Tänk vad lätt det hade varit om de bara hade lyssnat på bror min från början. Då hade lagningen tagit två veckor max och den hade fungerat. Redan då sade han att det verkade vara moderkortet. Vi ämnade in datorn och fick tillbaka den med ny hårddisk mendet hjälpte ju inte så mkt. Lämnade in den en gång till, fick tillbaka den utan åtgärd typ och ni vet ju vad som hände. Nu när vi hämtade den sade de att de hade bytt moderkortet och hårddisken. Eftersom hårddisken var ny var väl det lite onödigt antar jag men moderkortet är nytt och därmed fungerar datorn. Hoppas den håller nu! Jag misstänker skarpt att när den går sönder nästa gång får inte expert äran att laga den. Vi skiter nog i garantin om den finns kvar och går till Alina istället. Det är nåt förtroendeingivande med en affär där man inte känner igen en enda pryl när man kommer in  


Däremot har jag ett litet problem. Alla mina favoriter är borta och jag vet inte ens hur jag ska hitta tillbaka till hälften. Jag har samma länkar på jobbet i stort men där är jag ju inte heller nu. Ge mig gärna tips på bloggar att läsa! Jag är rätt kinkig om jag ska vara ärlig. Det måste vara skriven på någorlunda korrekt svenska. JAg orkar inte läsa tonårsspråk, moderna förkortningar typ lmfao. Jag har inga problem att förstå men orka jobba när jag är ledig liksom  Inte heller vill jag läsa bloggar som mest har tävlingar. En och annan är helt okej men var och varannan dag är jag inte intresserad av alls. Jag är intresserad av familjeliv eller vardagsliv om man så vill men att leta efter dem inläggen bland alla tävlingar får mig att ledsna. Familjer som har särskilda svårigheter lockar ännu lite mer.


Jag lovar däremot att jag ska bli bättre på bilder. Nu har vi dator vilket underlättar enormt. Däremot kommer jag nog inte bli sån fotofantast att det blir bilder jämnt. Vår kamera är urdålig och då är det inte alltid så roligt att ta kort heller.


Vad gör ni annars i midsommar? Vi firar den tillsammans med goda vänner som vanligt. Det skulle vara tomt utan dem. En gammal inrotad tradition vid det här laget efter  11 år tillsammans. I år fick jag hicka när Hanna sade att de nog inte kommer för hon skulle operera sig. Det ändrades i sista minuten och jag är självisk nog att vara glad för det. Vi tycker om din arm som den är ändå HAnna!


I år kommer vi dock inte att sjunga skönsång för grannarna med någon kareokeanläggning. Dels har brorsan slutat på jobbet så vi brukade låna av men han är inte heller med i år. Han firar tillsammans med sin tjej i Enköping istället. Hennes tur att få bestämma den här gången. Vi saknar er! Å andra sidan kanske vi hinner med alla lekar vi planerat alla år????? Den som lever får se! Grillat blir det iaf och bad i tunnan. En sak vet jag, det blir himla trevligt!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards