Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Fia - 4 juni 2012 11:42

Nöden har ingen lag som bekant och vad gör man dagen före födelsedagen och man inte hunnit köpa present än? Lägg sen till att Karin behöver få tillträde till vårt hus och lekstugan för att kunna fixa Idas present imorgon. Vi tog vårt pick och pack och drog iväg till mormor och Rasbo. Planen är att mormor kan vara barnvakt en sväng så jag kan åka in till stan och fixa presenter. Alla nöjda 


Frågan är bara vad jag ska köpa? Funderar på en sparkcykel, lite kläder och nåt till hennes rum. Hon har flyttat ner till källaren också. Det har målats och fixats i hennes rum och så har vi tills vidare ställt in hennes gamla växasäng där med en madrass från en resesäng. Det är mysigt tycker hon även om hon på sikt ska få nya tapeter och en ny säng också. Jag föreslog att vi kunde dela på våningssängen och ställa in hennes del där men det tyckte ingen annan var en bra idé. Nu är det så trångt i lekrummet att Erik iaf inte kan flytta in där vilket jag tyckte var själva vitsen med att hon flyttade ner. Vi får ta det i etapper antar jag.


Jag tänkte försöka hinna in på ÖB också eftersom jag upptäckte i morse att alla rengöringsmedel är slut. Ställde fram altling till Karin så hon skulle slippa leta efter mopp, hink osv men vad hjälper det när rengöringsmedlet är slut? Får fixa mer idag för jag hade tänkt skura lite golv ikväll!


Imorgon är det förutom kalas dags för Ida att hälsa på i skolan och äta i matsalen. Ska bli spännande att se hur det hela förlöper. På eftermiddagen får vi se om vädret tillåter att vi kikar på Emma på friluftsdagen eller vad vi gör.

Av Fia - 4 juni 2012 09:16

Eftersom dataskrället vägrar fungera behöver jag en bättre mobil. Dra en med stor skärm så man faktiskt ser vad man försöker göra på Internet. Frågan är vilken som är bäst, en iPhone eller Samsung galaxy s4 eller vad de heter? Jag gillar ju Samsung bättre...Idag är jag hemma och vabbar. Linnéa har ont o magen och är inte i form. Hoppas hon kryar på sig till imorgon när det är skolresa till parken zoo. Hon har längtat efter den! Jag blir långledig iaf eftersom jag är ledig imorgon oxå och sen är det mationaldag:-) bara den här veckan och nästa kvar nu innan det är sommarlov. Längtar dit!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards