Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Fia - 1 juni 2012 08:54

Nä, nu lägger jag in mitt veto mot vädret. Jag tänker INTE acceptera 7 gradig sk värme den 1/6. det är inte okej, inte på en fläck och nu beordrar jag vädergudarna att komma tillbaka med ryssvärmen eller var fasen den dragit vidare nånstans . Imorgon senast förväntar jag mig strålande sol, 25 grader varmt och en slapp dag i skuggan!


Alla som är småbarnsföräldrar de vet att maj och början av juni är småhektiska. Det är jag förberedd på varje år. Jag brukar försöka ha ett lager med kakor och bullar hemma, saft i skåpet och kaffe i burken så man snabbt kan slänga ihop lite matsäck eller fika till utflykter, klassresor, föräldrafika, picknickar och avslutningar. I år har jag misslyckats miserabelt. Saften jag köpte hällde Erik ut på golvet på vår inglasade veranda. Om nån undrar hur mycket man behöver torka för att få upp saft så tja jag vet. Vattnet måste också bytas OFTA för annars smetar man bara ut sockret ännu mer  Bullar har jag nog inte bakat sen Erik föddes. Kakor likaså. Om jag till nöds köper kakor så har vi en eller flera råttor som äter upp dem och när jag sen ska använda dem så är förpackningen tom?!?!?  Jag kanske ska ägna helgen åt att baka istället för städa???? Undra om resten av huset skulle uppskatta det tilltaget 


Idag fick jag ett mail också från Emmas klass. De har bestämt att de ska ha friluftsdag. Nästa vecka är det tomt nästan hela veckan bortsett från en födelsedag(Ida), skolbesök(Ida), klassresa(Linnéa), match(Emma) och allting sker på samma dag. Den 5/6. Vet ni när friluftsdagen är? Japp, you guessed it. Den 5/6 och föräldrar är välkomna att komma dit och titta. Vilken tur att jag har tagit ledigt den dagen pga skolbesöket! Det lär bli sjåigt att få iväg fyra barn till fyra olika håll med två matsäckar och sen som grädde på moset ha både födelsedagskalas och match på kvällen. Bortamatch .  Däremot kan ni lita på att jag tänker njuta av min "lediga" dag! En vardag med barnen är inte fy skam faktiskt och ingenting man är bortskämd med.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards