Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Fia - 28 maj 2012 09:54

Fatta att vi vann ESC. Det vågade jag aldrig tro faktiskt och 15 poäng från rekord också. Det är inte illa. Annars var jag själv svag för Serbiens ballad som var otroligt vacker. Däremot undrar jag, hur i hela friden kunde Sverige ge sin 12 poängare till Cypern!!!!?????! Var det taktikröstning eller? Ingen verkar förstå det att döma av kommentarerna på FB.


ESC tittade vi på i eminent sällskap av Karin, Yavuz och finaste lille Emre som var sjuk. Hoppas han mår bättre idag?


Igår var det fotboll igen som vanligt. Det är rätt skönt att det är två matcher på samma dag istället för utspridda över veckan. Första matchen frö Emma var mot Roslagsbro. Den var inte så värst spännande måste jag säga för den slutade 11-1 till våra tjejer. Däremot var det skönt för tjejerna att få vinna för vi var beredda på motsvarande siffror andra matchen men åt andra hållet i andra matchen. Dröm om vår förvåning när laget spelar oavgjort mot Vaksala!!! Vaksala är duktiga liksom men spelet klaffade. De mötte boll, de markerade helt okej, de passade bra och de tuffade på sig mot det väldigt knuffiga och fysiska Vaksala. Våra tjejer knuffade tillbaka så det är nyttigt med sånt motstånd! En bra domare också som blåste när det gick för långt-åt båda hållen.


Igår fick jag lite merarbete också. Jag hade tvättat järnet hela helgen och förra veckan. Det är knökfullt i tvättstugan med ren tvätt. Ni vet Murphys lag? Den fungerar kan jag säga för igår började pelletspannan brinna. Elden släcktes på en gång men all min fina tvätt måste jag tvätta om för rökutvecklingen är inte att leka med. Vi vädrade hela källaren igår men tvätten stinker rök. Jag måste säga att jag är lite ledsen i ögat idag...









Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards