Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Fia - 3 maj 2012 14:31

I svenskan böjer vi som bekant verben lite olika beroende på tidsformer och så. Enda undantaget är ju då ord som inte kan böjas, död tex eftersom man omöjligen kan vara mer död än just död  Idag måste jag dock säga att jag inte håller med språkreglerna. Idag är vi antingen döda, dödare eller dödast på jobbet. Alla lärare är helt väck och går omkring och gäspar. Måste nog smitta antar jag 


 Själv är jag helt sänkt av att ha tillbringat första delen av natten(fram till tolv) på att städa, diska och plocka undan och sen sista kvarten eller så svära över månen som lyser rätt in i ansiktet och mig själv som inte orkar bry mig tillräckligt mkt för att gå upp och dra för antingen gardiner eller persienner. Hur som så somnade jag vid tolvbläcket bara för att vakna till när Linnéa kom och lade sig i sängen. Somnade om och vaknade för att hon snott allt täcke. Snodde tillbaka täcket (men jag delade faktiskt med mig också!) men det dög inte åt prinsessan så jag vaknade ett par gånger till för att täcket försvunnit.


 Mellan tre och fyra låg jag och vaktade på Erik som hade magknip och gnällde. Magsjukor är skräcken så jag bara väntade på kaskaden men det kom aldrig nån. Vid fyra vaknade han dock till och kom över till oss men ville dricka, bli smekt på magen som gjorde ont. Han låg och gnällde ett bra tag och ville gosa och tog sig för magen(höger sida under revbenen). När han somnat till vid fem blev jag tvungen att gå upp och puffa lite bricanyl och sen vid kvart i sex somnade jag bara för att väckas av väckarklockan kl 6. DÅ däremot såsade Erik på ordentligt trots att både Ida och Linnéa ville gosa med honom och han sov till halvåtta när jag fick väcka honom för att iaf klä på honom innan dagis. Gosplutten    Vad som nu gjorde ont i natt var borta då och han var pigg och glad och högg ivrigt in på gröten vi hade med oss till förskolan. Jag tror inte att han åt nåt mer än bullen på fikabordet igår kväll? Annars skulle det kunna förklaras som allergi...


I morse hade jag möte på storskolan med nya rektorn kl 8 så jag packade in småttingarna i bilen och lämnade Emma och Linnéa åt sitt öde. Hoppas taxin kom ordentligt idag! Har inte hört nåt iaf så jag antar att sjusovaren från igår vaknade idag   


Mötet med rektorn gick väldigt bra och när jag kom tillbaka till jobbet och vi pratade om våra respektive samtal så insåg vi rätt snabbt att vi alla sagt ungefär samma saker omän på lite olika sätt. Vi har alla sagt att vårt gemensamma mål(elevernas mående) är det viktigaste med vår verksamhet och att skolresultaten kommer i andra hand. Att tryggheten för oss personal är grundläggande för att verksamheten ska fungera tillfredställande. Lite roligt när vi alla säger samma sak utan att ha pratat om det innan. Det kanske är för att vi tänker ungefär likadant allihop och det är därför det fungerar så bra i samarbetet?


Planen för kvällen är väl att packa idas övernattningsväska eftersom hon åker ut till scoutstugan imorgon eftermiddag med förskolan. Hon längtar som bara den och älskar den där övernattningen  Det enda jag behöver göra är skjutsa ut tre barn från förskolan inkl Ida då så jag kommer inte direkt att jobba ihjäl mig. Det jobbigaste jag måste göra är att packa picknickkorgen och åka ut till stugan kl 9 på lördagmorgon och där gå nån aktivitetsbana eller liknande och snacka lite skit med andra föräldrar. Otroligt ansträngande   Efter fikat ska vi på inlfyttningsfest och på kvällen är det kusinträff för den Lundgrenska familjen. Då är jag hemma med barnen istället och myser. Kanske skulle fixa en film istället för att plåga sig igenom alla dåliga sk nöjesprogram som är på lördagkvällarna????


Jag frågade förresten lärarna på Linnéas skola om uppföljningsmötet som jag inte hade nån koll på alls igår. Nu har jag koll för det var faktiskt möte. Då slipper jag gå och fundera på det  Det lär nog vara tämligen snabbt vöerstökat för jag tänker då inte ändra nåt inför nästa termin mer än möjligen taxitiderna. Det fungerar så himla bra just nu och Linnéa får läsa på sin nivå(åk 2) istället för att harva med tråkiga saker som hon redan kan.


Som vanligt i maj så börjar almanackan fyllas på. det är sexåringsplaneringsträffar, möten hit och dit, årsstämma, hörselskoj med föräldrafika, tårtkalas på dagis, sommarfest, klassresor, teaterföreställningar och så däremellan är det massor av studiedagar, lovdagar och annat jox. Det är tur att nästan allting är roliga saker  Om inte annat så väntar ju ett lååååångt härligt sommarlov runt hörnet. Får fundera ut vad jag och barnen ska hitta på då! Några förslag???

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards