Alla inlägg den 27 april 2012

Av Fia - 27 april 2012 09:02

att man inom kommunen har sagt upp alla lärarvikariat. Det kan förklara gårdagen men hade rektorn varit det minsta vettig hade han förklarat det samtidigt som han kommer med lien i högsta hugg... Är jag förvånad? Näe, inte speciellt. Det innebär att vi har en fantastisk bemanning på jobbet nästa termin. Mina 50%, en på heltid och en på 60%. Blir superbra ffa som vi haft intagningsstopp(= mindre pengar till skolan) för att lärarresurserna inte räckt till i år och då har vi varit 3,75 tjänster! Nåt säger mig att vår SOlärare får stanna när kommunens kvarnar malt färdigt. Frågan är min tjänst då? Blir spännande att se om jag kommer vara mammaledig på halvtid i höst eller inte. Kan vara skönt det med! Jag längtar ju efter spontana ikeatripper, mer tid för barnen, mindre stress. Dessutom skulle det behövas nu när Ida börjar skolan... Ja, ja den som lever får se!


Idag är det utvecklingssamtal med Linnéa i skolan. Ska bli spännande att se vad de säger. Jag märker att hon avverkar bok efter bok efter bok. Den ena läraren skojar med henne och en kompis att de måste börja betala för böckerna snart. Jag tror hon är inne på sjätte arbetsboken sen januari...


På lunchen idag måste jag åka iväg och möta Emma vid GUSKladan också. Hon har träningsläger i helgen och behöver en ny overall för hennes gamla är i highwaterlängd och ärmarna 3/4  Den är i strl 146/152 så jag gissar på två strl större och då börjar väl vuxenstorlekarna? Min lilla(nåja!) flaggstång!


Flaggstången har förresten börjat nya (o)vanor. Hon har slutat äta. Just nu pågår en tvångskampanj hemma för hon måste liksom äta vare sig hon är hungrig eller inte. Jag ser helst att hon undviker krondiket jag hamnade i i tonåren med ätstörningar. Det är så förbaskat jobbigt att kravla sig upp  Humöret skiftar en hel del hemma kan man lugnt sagt säga för när hon blir hungrig blir hon såååååååå himla trevlig  Hoppas att det bara är tillfälligt och ingen årslång kamp. Jag har ju mitt ess i rockärmen att man faktiskt måste äta för att bli fotbollsproffs(målvakt) och kunna växa sig tillräckligt lång för att kunna bli det. Nog för att man hör om ätstörningar och bantning som kryper ner i åldrarna men 11 är ju direkt löjligt!!!   Funderar på att slänga iväg ett mail till skolsköterskan så att hon kan ta ett snack i klassen om vikten av mat och hälsa. Hon är bra. Hela klassen tränar hårt så alla behöver nog höra det ändå.



Av Fia - 27 april 2012 08:42

Jag tror den talar för sig själv  

Av Fia - 27 april 2012 08:41

Den flickan kan verkligen vara precis hur jobbig som helst. Hon älskar att retas, gnäller konstant och om ni missat vad jag tycker om gnäll så kan jag tala om att jag är allergisk. Det är som att stryka den här katten mothårs och samtidigt spruta vatten  Däremot är hon också en så underbar tjej och kan verkligen konsten att lysa upp min tillvaro. Det krävs inte mer än en teckning och några ord för att förgylla min dag. Teckningen ovan har hon gjort i skolan och skrivit texten på baksidan. Vem blir inte glad av det liksom  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards