Alla inlägg den 24 april 2012

Av Fia - 24 april 2012 14:13

Imorse när jag vaknade så gjorde jag det innan klockan ringde kl 6. Jag var om inte pigg så iaf inte speciellt trött. Det var skönt att ligga kvar där i sängvärmen en stund och höra hur huset vaknade, eller iaf Ida som tassade upp, länsade frysen på blåbär och sen gömde dem under en kudde när jag kom upp  Jättefina fläckar blev det på soffkuddarna... Varför inte sätta sig vid bordet och faktiskt få äta upp sina blåbär istället????? 


Morgonruschen idag gick mkt bättre än igår då jag inte kom iväg till dagis förrän Linnéas taxi kom dvs en halvtimme senare än vanligt(vi alltså, inte taxin  ). Idag kom vi iväg till dagis strax efter halv åtta och sen hann jag hem och lämna Linnéa vid taxin innan jag åkte iväg till jobbet. Emma fick vara hemma idag eftersom hon är lite dassig i magen fortfarande. Hon har varit i okej form ändå och gått till skolan men med diarre får man stanna hemma tycker jag.


Däremot när jag kom till jobbet så var det som att nån hängde strykjärn från ögonlocken för de vill bara åka igen. Tröttheten hänger som en tung mantel över axlarna och skallen befinner sig som i en bubbla, inte riktigt närvarande. Däremot rä jag inte trött som i sömnig så det är nåt konstigt. Det kanske är den där starka gula saken som lyser i ögonen idag som jag får skylla på. Jag kanske är ovan att kisa med ögonen  Får rycka upp mig tills jag kommer hem sen iaf!


För att sluta gnälla kan jag gå vidare på att jag ibland har tur! Erik har tre softshelljackor. En är för liten(nåt Emre behöver?), en som är lagom(D&J) och så en grön som är bredare än den är lång med låååånga armar så den sitter inte så bra. Han har haft D&Jjackan nu och det är bra passform på den. Imorse när jag tog på honom den gav dragkedjan upp. Den går upp där nere. får fundera på om jag ska kontakta D&J visserligen men i helgen när Emma var och klippte sig sprang vi in lite på klädaffärerna och jag köpte en vårjacka(ofodrad)   och en kofta från NameIt samt en vindfleece från PO.P+ en ny vårmössa till Erik. Det var ju himla tur imorse för annars hade Erik inte haft nån jacka att ha på dagis. Nåt säger mig att personalen hade protesterat då .  

Av Fia - 24 april 2012 13:27

Käre gode Gud!

För några dagar sen gjorde jag en beställning på fint väder och friska barn. Jag känner inte riktigt att jag fått valuta för pengarna, nåja bönerna då. Vädret har iofs blivit  aningens bättre. Solen skiner idag och temperaturen börjar stiga så smått men hallå vad hände med de friska barnen? Okej, bara en är hemma idag men var nånstans skrev jag att det var okej med ett barn sjukt? Beställningen gällde alla mina barn. Det rimmar illa med att Emma är hemma från skolan idag efter att ha suttit på toan hela natten.

Mvh Fia

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards