Alla inlägg den 19 april 2012

Av Fia - 19 april 2012 12:19

Läste på facebook att Eriks lilla present till gammelmormor hade tagit fart och spridit sig lite hit och dit. Sorry! Hade jag vetat att det gick hade jag inte ens kommit.


Hemmafronten är ungefär samma lika. Ida går inte på dagis idag utan kräktes igår igen så där börjar vi räkna om timmarna. Det blir inget dagis den här veckan iaf. Erik mår förhållandevis bra. Igår var han lika rolig som tandvärk när jag kom hem. Antingen bar jag honom och då gnällde han som en hundvalp eller så bar jag inte och då ylade han som värsta sirenen. Pest eller kolera? Jag stod ut en timme sen frågade jag i ren desperation om han sovit. Det hade han inte gjort, mer än en vilostund på soffan, så han åkte i säng. Efter det var han fortfarande jobbig men inte mer än man stod ut iaf  Linnéa borde vara frisk men är det inte. Hennes timmar har gått men hon mår lite tjyctjockt ändå med trötthet, seghet, magont så hon får stanna hemma ett tag till. Emma däremot är i skolan idag och är pigg. Hon sålde majblommor som bara den igår ihop med grannpojken(jo de visste om magsjukan!) och vill man ha får man skynda sig. Det mesta börjar ta slut    


Imorgon verkar det som jag kommer få vara hemma igen. Jag får avlösa på hemmafronten. Mina fredagar på skolan är sällan speciellt välbesökta så den enda troliga eleven jag har kan jag låna över till en annan lärare en dag. Imorgon kanske jag kan få nåt gjort hemma också för i måndags när jag var hemma var jag dålig själv  det behövs kan jag berätta! Sex personer som är magsjuka drar ner en jäkla massa tvätt! Helst ska alla sängkläder tvättas= 6 maskiner bara där, mattor, handdukar.... Å vad jag önskar mig en större tvättmaskin! Kan man inte vinna en sån nånstans???? Om nån förtjänar en så är det väl jag  


Vågar man sig hem till oss imorgon eftermiddag kommer man iaf komma hem till ett hus som luktar gott från tvättmedel, klorin och såpa. Sämre start på helgen kan jag tänka mig!


I helgen bör jag nog ta tag i den där skaljackan till Erik som han behöver. Han har tre softshelljackor, iofs en för liten, men ingen skal och jag hoppas att det vädret kommer snart! En vindfleece vill jag också ha men alla är så förbaskat dyra  KappAhl hade fina förr men nu är de så tjocka och klumpiga. Ibland är det bra att kopiera dyrare märken och inte hitta på eget  Det får nog bli enbart en jacka nu och vindfleece i höst när iaf softshellarna är för små. Han kan inte ha strl 86/92 i all evighet va????  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards