Alla inlägg den 13 april 2012

Av Fia - 13 april 2012 08:59

Idag hade jag många trötta barn hemma. Ingen vaknade av sig själv utan låg och såsade djuuuupt tills jag fick rycka upp dem ur sängvärmen. Hur bra känns det på en skala liksom??? Piggast lustigt nog var ändå Linnéa som hela eftermiddagen och kvällen bara låg i soffan. Hon valde att inte leka eftersom hon inte orkade! Jag var helt övertygad om att hon skulle vara sjuk idag och hade en backup-plan eftersom jag skulle ha täckt upp för en kollega som skulle vara hemma och vabba idag. Linnéa skulle fått vara hemma själv. Mötet är klockan ett på skolan så jag kunde åka hem till lunch och den stunden klarar hon sig. Nu fick hon gå till skolan för hon var piggast av alla tills jag frågade hur hon mådde. Då kom den ena åkomman efter den andra 


I helgen är det fullt upp igen men dock inga matcher. innebandyn är slut för säsongen och fotbollsmatcherna inte börjat än. Det gäller att njuta nu  Däremot fyller min mormor år i morgon, 80 år och ingen vågade nog hoppas att den dagen skulle komma efter dagarna på hjärtintensiven på jullovet och läkarnas ord om att det inte fanns mer att göra. Gumman är skruttig fortfarande visserligen men hon lever!


På lördagkväll är det dags för mammaträff och stationen har valts som restaurang. Ska bli roligt att träffa alla igen och få äta i lugn och ro utan massa barn som springer omkring. Det var länge sen nu, om man bortser från jobbmiddagen då  


Söndagen kommer tillbringas på Storken diskuterandes böcker. Bokcirkeln har möte igen och förra gången jag kunde blev det inställd för bara jag och en till kunde. Gången innan var jag sjuk och gångerna innan dess har det inte gått att få ihop. Jag längtar! Vi ska läsa Morgon i Jenin som gemensam bok och så en valfri. Jag gillar det stuket för man får så många bra tips. Jag ska nog presentera mina Harry Potterböcker tror jag  Har läst hela serien nu i vår. Försökte läsa dem, på svenska då, för flera år sen när de kom men gillade dem inte alls. När jag sen började bläddra i dem på engelska förstod jag äntligen det alla pratar om. Språket är helt underbart, magiskt faktiskt  Just nu har jag bara några få sidor kvar av slutkampen HP and the Deathly Hallows och jag vill inte att den tar slut för sen finns det ju inga fler   Får ta och köpa filmerna också. Då kan Linnéa och jag njuta tillsammans  Hon gillar verkligen filmerna.


Morgon i Jenin måste däremot vara en av de värsta böcker jag läst på länge. Tårarna sprutade när jag läste. Det handlar om en familj som bor i Palestina innan judarna kom och bildade Israel. det är en berättelse om förtryck, våld, brott mot mänskliga rättigheter, om desperation, hat, sorg och kärlek. Otroligt bra men också sorgsen, betryckande och informativ. Vill man låna så finns boken hemma hos mig!


    

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards