Alla inlägg den 12 april 2012

Av Fia - 12 april 2012 10:25

I år säljer Emma majblommor för första gången. Är ni släkt med oss, eller bara känner oss, så får ni gärna köpa en av oss istället för av de barn som ringer på dörren  Pengarna som samlas in går till barn som inte har det så roligt i livet. Vi har sökt för en del av våra elever som tex är i behov av en vinterjacka. Sommarläger finns också med i finansieringen för barn i utsatta miljöer. Ämnet ligger mig varmt om hjärtat och därför var det självklart att Emma skulle få sälja. Om det genererar några pengar till klasskassan struntar jag faktiskt i. Majblommestiftelsen behövs lika mkt idag som när den startades.


Köpstart på tisdag har jag för mig! 

Av Fia - 12 april 2012 09:56

kan man inte få för många av tycker jag. Veckans glada fick jag när jag hämtade ut pengar för att handla häromdagen. Fk hade faktiskt betalat ut några vabbdagar till mig och kontot ökade med några kronor(som resulterade i en storhandling istället för bara vanlig påfyllning). Nu väntar vi på föräldrapenningen som Mårten tar ut. Han ansökte för tre månader sen nu  Den som väntar på nått gott... 


Idas skolplaceringsbeslut har kommit i dagarna också. Inte helt oväntat så kom hon in på Gamlisskolan hon med. Hon och 23 stycken till men tydligen kommer det en till från vår förskola också som bråkat in sitt barn trots att de egentligen hör till Nyby. Det är lite kul för det barnets mamma och jag har gått i Branting tillsammans och hängde ihop en del.


Imorgon är det dags för mötet inför skolstart med resursteamet och VITSteamet. Jag mår illa óch får ont i magen när jag tänker på det så jag gör nåt som inte är likt mig. Jag gör som strutsen och gömmer undan det. Värre ändå är det också att när Gamlisskolan äntligen fått en bra rektor som man kan lita på gör sitt jobb så väljer hon att sluta. Hon flyttar ner till Götet istället där hon har barn och barnbarn. Jag förstår henne och respekterar hennes beslut men för egen del är det mindre roligt. Hoppas verkligen att hennes efterträdare blir iaf bättre än den som var först...


Jag kan komma med negativa nyheter också  Resultatet från gårdagens kamning var negativt dvs total avsaknad av löss. Skönt! Hoppas magsjukan som verkar härja lite överallt hoppar över oss också så är jag nöjd. Barnen har varit friska i snart två veckor nu. Kors i taket    


Den stora snackisen är väl den förmodade strejken som avgörs just nu. Ska bli spännande att se om den bryter ut. Annars hoppas jag mer på lärarstrejk inför den löneöversyn som vi ska göra. Det vore trevligt om vår lön iaf visade på vår förhållandevis långa universitetsutbildning.





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards