Alla inlägg den 10 april 2012

Av Fia - 10 april 2012 15:06

Nu är det slut på påsklovet och skolan börjar igen. Jag säger som eleverna, ge mig en vecka till! Varför i hela friden jobbar man egentligen? Förutom för att betala räkningarna då  Idag har jag iaf fyllt i papper om att jag vill ha nedsättning av tjänsten till mina lagstadgade 80% som småbarnsföräldrar har rätt till. Hoppas jag kan få det nu med!


Ikväll måste jag försöka hinna ikapp lite med hemmasysslorna. När jag varit borta hela veckan så finns det att göra om man säger så. Handla, läget är rätt desperat. Diskmedel och tvättmedlet är helt slut, maten likaså. Städet ligger efter och gissa tvätthögen...  Idag luktar det iaf gott på jobbet för vi har bytt städfirma och äntligen kommer nån och torkar av golvet. Det är en doft jag gärna har hemma också så inspirationen finns iaf idag.


Påskhelgen kom och gick iaf med en rasande fart. Lördagen var vi hemma hos mamma och pappa, åt mat, snackade massa och bara njöt av att vara ledig. Söndagen tillbringades i Köping hos barnens farmor med ännu mer mat och ännu mer sällskap. Karin och Emre var där. Emre växer så det knakar och håler på att lära sig krypa nu Sova däremot skulle han behöva träna lite mer på så orkar han ännu mer. En halvtimme i taget är hans melodi. I Köping var även faster Maria och hennes man Anders. De väntar tillökning här mot slutet av sommaren och jag väntar med spänning. En liten gosse tror jag på  Trevligt hade vi iaf. Vi passade på att ta en lite promenad ner till badet när det var sovdags för Erik och Emre.  Fint väder men kallt var det med iskalla vindar från sjön. barnen, Maria och Anders passade på at plocka tussilago till farmor. Karin och jag stod och snackade barn och sovvanor samtidigt som vi ruskade varsin vagn            

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards