Alla inlägg den 7 april 2012

Av Fia - 7 april 2012 19:04

Ja vad ska man säga? Det var underbart den där enda gången som dataskrället fungerade innan den gick sönder igen. Vi är alltså utan dator igen då som ni säkert märkt på blogginläggens frekvens här. Får se om vi får tillbaka datorn i bättre skicka nästa gång.


Idag lånar jag datorn hos mamma och den är har kommit på ett eget sätt att avskräcka från längre seanser för efter ungefär fem minuter börjar den tjuta som en jetmotor .


Vi har iaf bilat upp och ner till Växjö, eller Ramkvilla för att vara exakt. Karin bodde helt underbart precis bredvid sjön i ett stort hus som om det fanns i Uppsala hade kostat si sådär en 6 miljoner men där hade den enorma prislappen av 300000:- Med priser som det kan man faktiskt ha flera hus som Karin och hennes kille. Tre för att vara exakt 


Där gjorde vi väl inte så otroligt mkt. Vi umgicks, pratade, gick med hundarna, lekte med hundarna, hälsade på kossorna och deras kalvar, bakade hönökakor och sen var det dags att åka hem igen. Vi kommer gärna tillbaka dit! Vem vill inte bo i ett stort hus precis bredvid sjön med en stor skog att leka i dessutom?(Bilder kommer senare)


Som hemresedag valde vi långfredagen så i snöslask, hällregn och storm styrde vi kosan hemåt mot Uppsala med våra sommardäck. Det valet hade jag inte gjort om tror jag om jag skulle åka igen men det gick bra iaf även om hemresan tog ett par timmar längre än nerresan  


Idag har vi som ni redan förstått varit hem till mamma och pappa på påskmiddag. Det är alltid trevligt och ännu trevligare för oss som slipper laga maten för en gångs skull. Gissa om jag njutit nu hela veckan när jag inte behövt laga mat en enda gång. I Ramkvilla stod Karin för maten, idag mamma och imorgon svärmor i Köping och på vägen upp och ner ansvarade McD för nöjet. Jag njuter  


Nu är det nog dags för mig att gå och vara social en stund innan det är dags att åka hem och stoppa i säng barnen. Trevlig påsk på er!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards