Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Fia - 29 mars 2012 13:38

Datorn är hämtat nu, under över´alla under och jag fick veta att de hade bytt hela hårddisken på den. Det var jag inte beredd på kanske och lite sur över alla försvunna bilder är jag men det är inte företagets fel iaf. Däremot är jag sååå himla tacksam för den där extra försäkringen jag tog som skulle täcka ALLT, inkl barn som badar datorer  för det innebar att vi fick en ny hårddisk utan kostnad alls. Ibland är det bra med den där försäkringen som alla dissar  


Jag passade på att köpa nya bärbara telefoner när vi ändå var där eftersom våra gamla vägrade ladda och sen dess har vi haft en trådtelefon som alltid är i vägen överallt och som dessutom envisas med att ramla ner i golvet hela tiden. Dessutom kan jag tala om att den där telefonsladden som man kunde sitta och snurra och snurra upp i timmar som tonåring är förbaskat irriterande som vuxen  . Däremot var så klart sladden för kort som ingick så nu står den lik förbaskat mitt på skötbordet och är i vägen. Får flytta den nånstans eller fixa längre sladd... Tyvärr är kombinationen av telefonjack och eluttag en bristvara i ett gammalt hus. Det är en bristvara med bara ett av alternativen också!


För att sen återgå till datorer så kom vi hem, satte i laddaren och förväntade oss att den skulle gå igång. Det gjorde den ju förra gången som den var ny. Jo tjena! De har bytt operativsystem till Vista som jag blivit avrådd från men så antar jag att man måste ha en skiva första gången man startar för det står så iaf... Det fick jag ingen. Måste jag tillbaka igen nu? På vägen hem hade jag redan ringt brorsan som är vår datatekniker, eftersom jag visste att för att få igång internet behöver han komma hem och prata allvar med vårt trådlösa nätverk. Nu kanske han får mer jobb än han önskar sig???  Jag hoppas problemet har löst sig till idag när jag kommer hem  


Igår var vi också en snabbis över till Karin som hämtat Linnéa från skolan. Jag skulle få lite ont om tid så jag skickade iväg en snabb fråga och det gick bra. Linnéa blev överlycklig för hon älskar sin lille kusin. Vem kan låta bli liksom...     Han är verkligen ursöt även om han driver sin mamma halvvägs till vansinnet men det är hans jobb liksom  Däremot fattar jag inte att tiden går så for`? Nyss var han ju en liten nyföding? Nu står han i sin spjälsäng, travar omkring i sin gåstol och charmar hela världen.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards