Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Okejstämpel i rumpan

Av Fia - 26 mars 2012 14:26

Det fick barnen på lördagens tandläkarbesök. Linnéa och Ida masade sig iväg till tandläkaren i lördags. Själv kröp jag ihop i sängen med Erik som vaknat kl fem och tyckt att det var morgon. Går man upp fem är det dags att sova middag redan kl 11 så det gjorde han. Han somnade rätt fort faktiskt och jag låg och läste en stund innan jag tvingade upp mig från sängvärmen för att göra tråkigheter, städa! Golven såg ut som Jerusalens förstörelse så det var bäst att passa på när alla var borta. Dammsuga går ju att göra annars men torka golv när alla bara måste ut från där de befinner sig just nu... Jag hann bara börja innan telefonen ringde. tandläkarbesökten hade varit över på fem minuter. Idas tänder räknades antar jag och så tittade man på den början till hål hon hade för ett år sen. Den hade krympt och behövde då rakt inte åtgärdas. Linnéas tänder tittade de knappt på av nån anledning utan var mer inriktade på att hennes korsbett inte blivit värre. Det hade det inte och då fick de åka hem. De fick dock inte åka raka vägen hem utan det blev en mutresa till Djurhobby(jo jag avskyr fortfarande affären!) och ett nytt hus till gerbilerna. PalmZoo nere på stan hade stängt (för dagen?)tydligen.


Hemma slavade jag vidare och hann faktiskt torka vardagsrummet, köket, hallen och städa idas rum innan alla kom hem. Vi åt lunch och planen var att vi alla skulle åka till en släkting som fyllde år men Ida somnade ifrån allting så jag fick vara hemma och städa lite till(vilken tur  ) medan barnen åkte till släktingen och grattade.


Nej jag låter inte barnen springa runt själva över hela stan förresten om nu någon undrar. Sjävlklart har de en vuxen med sig men den vuxne som bor i samma hus som oss har bett mig inte ens nämna hans existens här eller nån annanstans... Det gör ju att texterna blir lite udda men om han hellre avstår ifrån att jag säger snälla saker om honom som i ett tidigare inlägg så fine by me. Hädanefter så nämns han inte utan ni får förstå när barnen åker iväg själva... Personligen tycker jag han är störtlöjlig för det handlar inte om att han är rädd för att jag ska skriva massa skit(vilket jag inte gjort) utan han vill bara inte att nån ska veta att han gör fem armhävningar en söndag hemma typ, att någon vet nåt om honom som han inte berättat eller råkar prata om honom när han inte är med(lycka till med den sista du  )... Karin, i konsekvensens namn så får du väl säga/skriva på fb att du varit hos mig och barnen nu då och hälsat på  


När barnen kom hem från gammelfastern hade de tagit med sig Karin och Yavuz så vi grillade tillsammans. Mysigt som alltid! Emma drog iväg på kvällen till en kompis på kalas.


Brorsan fyllde år i lördags också men vi fick ingen inbjudan dit så vi stannade hemma istället.


I går, söndag, kuskade jag Uppland runt. Först skjutsade jag ut Linnéa till en klasskamrat i Alunda. På vägen hem stannade vi i Rasbo och åt lunch och pratade lite innan vi åkte hem och fortsatte röja. Erik sov en stund innan vi fick väcka honom för att sätta sig i bilen igen. den här gången för att hämta en bil i Knivsta och sen därifrån till Alunda. Från Knivsta till Alunda är närmaste vägen massa småvägar så vi åkte först mot Norrtälje, svängde av mot Almunge och sen vidare mot hallstaviksvägen och sen över ännu en skog till alunda. Nånstans mitt mellan alla vägar konstaterade jag att jag hade roligt. Det var trevligt att köra på kringelikrokiga vägar samtidigt som jag lyssnade på bra musik på youtube. Erik satt i baksätet och sjöng med för allt vad han var värd  I Alunda fick han springa av sig några minuter innan jag packade ihop honom och Linnéa i bilen igen. Han var inte road så jag fick stanna i Rasbo och köpa en muta(banan och squeezy) sen var han nöjd.






 
 
Carola m 9

Carola m 9

26 mars 2012 23:35

Tackar för info, och hejar på dig ang springcykel!!!
Det finns inget negativt alls med dem och skulle säkert passa din tjej utmärkt :)

http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/

Fia

29 mars 2012 13:38

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards