Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Fia - 22 mars 2012 12:25

Det behöver mina barn och inte verkar det finns nåt på vinden heller att ärva. Ja, ja inte så mkt att göra nåt åt. Jag gillar kavatskor till småbarn. Vi har provat andra och varit rätt nöjda men aldrig lika nöjda som med kavat så jag surfade in på deras sidan och hittade lite gympaskor till Erik och Ida. De är inte så kinkiga iaf  Jag fastnade för dessa till Erik iaf     . Ungefär samma stuk och variant på dem. Den i mitten tycker jag nog var snyggast och billigast dessutom har jag för mig  

Till Ida hittade jag dessa som jag tror hon skulle gilla      Det fanns andra som var snyggare och mörkare men där var det slutsålt. Frågan är nu om jag ska beställa på nätet eller leta i affären???? Det brukar vara smidigare och enklare att beställa. Kruxet är bara att jag måste få ordning på datorn då  


Dessutom måste jag hitta en vårjacka till Erik! Jag letade hela hösten utan framgång för dels visste jag inte vad jag ville ha och dels hittade jag ingen som jag godkände själv. Det är svårt då! Jag är lite udda så tror jag eftersom jag oftast har en bild av hur jag vill ha den. Hittar jag inte motsvarande är det kört och det blir inget. Å andra sidan är det lika jobbigt när jag inte har en bild av vad jag önskar för då vet jag itne vad jag gillar och då blir det heller ingenting. Beslutsångest grand de lux eller nåt  Den enda jackan jag hittat och gillat är en POPjacka    Men de är lite dyra... Och vilken färg? Röd är också finEn snabb sökning visar att jag också kan tänka mig den här    som var lite rolig med sned dragkedja, den här   med fina strjärnor men kommer jag ledsna på mönstret???? Eller den här med samma fundering.   Som sagt, jag och beslut... Finns det inga jackor som är för spinkråttor också? Nån som vet? Alla jackor jag hittar är korta och breda, helt tvärtom mot vad Erik är. Han kan omöjligt vara den enda typ 92cm långe och 10kg(förhoppningsvis) tunge killen i Sverige?!?!


Av Fia - 22 mars 2012 09:00

blev det igår för jag vaknade med huvudvärk. Tog en panodil vid lunch och det blev bättre men absolut inte bra. Sen växte det och blev värre och värre. När Erik lade sig i sängen vid halvsju lade jag mig också och när Ida och Linnéa lagt sig vid sju somnade jag också. Jag sov faktiskt ända till sex imorse bortsett från många uppvak för att Erik ville mysa, blev arg och kastade nappen, ville mysa igen när nappen hämtats. Ida kröp in under mitt täcke och ville värma sig. Linnéa kom också in och kröp ner mellan Ida och mig och sen låg vi och drog i täckena för det var kallt inne. Pelletspannan hade stannat men jag orkade inte gå upp och fylla på  Idag är jag mkt piggare, inget ont i huvudet mer än att jag är lite tjock och luddig i huvudet. Brukar bli det av tabletterna mot migrän, inget man ska köra på om man säger så    Igår var det inte migrän men heller inte vanlig skallebank så det var väl nåt skit...


Idag måste jag handla. Det var tomt redan i går i kyl/frys men jag orkade inte handla då. Middag fick bli sista mjölken, mjölet och äggen som rördes ihop(pannkaka) med mormors jordgubbssylt från frysen(tack och nu är den slut så finns det mer?).


Däremot passade vi på att njuta i solen igår efter jobbet/dagis/skola. Vi satt ute i trädgården en stund. Erik fick springa av sig lite, Ida likaså. Linnéa lekte med grannpojken och jag spelade wordfeud  Nu börjar det underbara vädret och nu blir det bara bättre och bättre. I år ska jag njuta ännu mer, samla ännu mer sol(och fräknar i brist på solbränna) för att ladda för nästan vårtermin igen. Min teori är att mer sommarsol- mindre sjuka. Jag blir gärna mindre sjuk nästa vårtermin! 


Jag fick ett sent sms också från Emmas tränare. Tydligen har inte medlemsavgiften betalats i höstas. Konstigt! Jag matade in den, det vet jag men jag hittar varken kvitto eller stoppad räkning så den måste ha gått upp i rök? Jag mailade dem idag och hoppas på snabbt svar om kontonummer så betalar vi ikväll. Det här innebär att Emma spelat oförsäkrad hela säsongen. För Emmas del är det inget problem för hon har egen försäkring men för klubben är det inte alls bra! Tur att inget hänt! Däremot ska Emma spela cup snart och tills dess måste hon ha betalat.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards