Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Fia - 15 mars 2012 12:50

Jag, precis som de flesta lärare, avskyr Björklund och hans sk skolpolitik. oftast har han ingen aning om vad han pratar om alls utan det blir som att skjuta prick med ögonen förbundna. Det blir väl ofta så när man inte har någon som helst kontakt med varken verkligheten eller skolan. Däremot kan jag konstatera att även blinda hönor finner ett korn ibland. Eller så är det ett aprilskämt, nån har skrivit i hans namn eller jag vet inte. Jag var tvungen att be en kollega läsa igenom frö att se att jag inte missförstått helt. Det hade jag inte. Riktigt bra är det iaf, det första bra han nog gjort som skolminister! Läs artikeln här. Undrens tid är inte förbi tydligen   

Av Fia - 15 mars 2012 12:32

Har länge funderat på det här med matkasse. Det är inte att slippa handla jag vill undan utan mer planera maten och slippa laga tråkig mat som det gärna blir när man inte orkar planera och genomföra. Har man köttbullar hemma är det lätt så att de hamnar i pannan till lite spaghetti eller potmos. Ungarna är nöjda även om inte deras mamma är det. Däremot har jag hittills inte hittat en enda kasse för 6personer. Inte tänker jag betala för dubbla heller med massa matrester som blir över, även om det skulle räcka till matlåda iofs... Det känns iaf som mkt pengar eller hur är det?


Däremot är jag våldsamt intresserad av recepten för att kunna plocka godbitarna och det har jag kopierat idag. Min kollega på jobbet har provat både Linas och Icas och idag har jag kopierat hennes Linasrecept. Hon tipsade om en köttfärslimpa men jag snodde alla  Det verkar ofta vara lite spännande sallader och udda smaker med där som jag vill utöka mitt eget skafferi med.


Vad äter ni annars hemma? Själv tycker jag vardagsmaten är urtrist. Jag tycker verkligen att det är aptrist att ställa mig och planera och laga mat på kvällen och nej, det blir inte roligare när jag planerar på helgen. Tvärtom försvinner lusten helt då. Jag försöker handla hem efter en ungefärlig matlista men den förändras under veckan allt efter humör och lust. Ingredienserna används men inte alltid till det som var planerat.


Nu är det snart dags att gå iväg till möte. Ha det så bra! 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards