Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Fia - 14 mars 2012 13:01

Efter att ha lämnat barnen på dagis, taxin och stora gått till skolan åkte jag till macken för att tanka. Tittade på priset och tänkte att:Brukar det vara så där dyrt??? Tankade dock och inser när hundralapparna rusar att näe, så där dyrt brukar det absolut inte vara... Tankmätaren stannade på svindlande 958:- för en tank bensin  Det är inte billigt att vara bilåkare idag.  Undra när gränsen nås, för samhället och för privatpersonen? hur dyr måste bensinen vara innan vi slutar åka bil? Finns det någon smärtgräns innan regeringen går in och kapar momsen/skatten? Mårtens bensin betalas av firman så vi betalar bara min del som är två fulla tankningar i månaden ungefär(numera 2000 uppenbarligen). Törs knappt tänka på norrlänningar som sitter och pendlar 15 mil enkel resa...  Den krassa sanningen är också den att alla kan inte åka elbil, alla har inte råd att köpa en miljöbil vare sig man ger skattelättnader eller inte. Det är många som faktiskt behöver sin bensin. Förr eller senare kommer det slå på samhället när man stannar hemma för att man inte har råd att åka bil, shoppingen/annan konsumtion minskar som ger återverkningar på samhällets skatteintäkter den vägen. Var går gränsen? Inte än tydligen men var?


Hemma har Emma tjatat ett tag om att hon MÅSTE klippa sig. Jag vet att hon måste klippa sig men jag blir lite avig när hon gapar och skriker istället för ber snällt så hon har inte fått klippa sig än  Får bli ändring på det. Måste klippa alla andra också. Linnéas hår växer kanske inte så många mm på ett år men det är slitet, Idas växer desto mer och det är lååååångt nu. Hon ska inte ha långt hår eftersom hon suger på det och kletar in mat i det. Frågan där är bara om vi ska låta luggen vara lång nu när den redan är lång? Kanske skulle låta den vara utväxt och kapa av resten i en kort frisyr? Själv måste jag tunna ur kalufsen också. Längden är inget problem men tjockleken. Hälften behöver tunnas ut för att det ska bli bra just nu. Lyxproblem? Japp men det är ändock ett problem. Linnéa kan få lite av mitt(både tjockleken och längdtillväxten)   Jag längtar iaf efter att bli av med min man!


Idag har jag också tagit tag i en sak som blivit liggande. På jobbet är det fullt ös från vi börjar till tre och sen ska morgondagen planeras på en halvtimme innan man rusar iväg och hämtar på dagis/fritids. Raster finns inte, inte ens lunchdito för då äter vi ofta med en eller flera elever. Det innebär att jag inte har tid att ringa nånstans och det var det som behövdes. Dels har vi en remiss liggande på öron för Idas del som ska kollas om hon har polyper bakom näsan eller nåt annat som gör att hon är täppt i näsan, pratar otydligt och nasalt. Linnéa behövde också en tid på hörselmottagningen för efterkontroll av sina öroninflammationer. Det är fixat nu. Ska bli spännande att se hur Linnéa hör på hörselprovet faktiskt. Det är absolut bättre nu än för en månad sen men är det tillräckligt bra?


I förrgår när jag kom hem fick vi oss en liten present av barnens farmor. Idas astmamediciner har legat i en liten påse som gått sönder och jag skickade iväg en liten förfrågan till farmor som är en duktig sömmerska om hon kunde fixa en. I måndags fick vi den och den var verkligen jättefin och precis lagom för Idas mediciner och inhalator. Hon är superstolt över sin fina påse  Tack Agneta! 





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards