Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Trotsar spärren idag med

Av Fia - 28 februari 2012 14:47

som skolan infört. Misstänker att jag kommer få prata allvar med datateknikern på fredag men jag kan också ge svar på tal:) Dessutom, av ren nyfikenhet, har jag kollat runt på blogga, blogger och massa andra bloggsiter och ingen annan är spärrad. Då tänker jag verkligen inte lyda!


Jag sitter och funderar på det här med jackor och vårkläder och sånt igen. Jag har så svårt för att hitta en jacka till Erik som jag gillar. Kan ju bero på att jag vet att jag haft en grön jag älskade, i rätt storlek, men som försvann iväg i stora utresningen förrut. Jag har snöat fast mig lite i det. Jag vill ha en fin jacka i fina färger(rött, grönt, blått, turkost...) som inte kostar skjortan men är vattentät. Sen kan jag inte bestämma mig för om jag ska satsa på en gummivariant som dagis älskar eller tjura vidare med mina favvisvariant funktionsjackan. De är lite gammaldags på dagis. Gummi hyllas till skyarna och allting åker in i torkskåpet. De har redan förstört två overaller och fler jackor genom att köra torkskåpet på högsta värme istället för att fylla till hälften, snåldra värmen och då torkar det iaf mkt fortare eftersom värmen dels kan cirkulera men okcså för att skåpet inte är sprängfyllt till max med blöta kläder. Tacka vet jag en funktionsjacka med fleece under. Torkar på ett kick och behöver inget torkskåp. Fleecen kan Erik sova i i vagnen också!


När jag ändå är inne på kläder så har den lille herrn växt ur byxorna i strl 86 nu. Synd bara att nästan alla byxor är i strl 86  Igår hade han ett par ärvda från Hannas flicka L som var i strl 98. En tight tjejmodell och de satt som en smäck, även i midjan även om jag fick dra åt lite. Det verkar vara enda modellen som fungerar, tighta tjejjeans och tights. Appropå tights fick jag ett gott skratt i helgen. Karins lille Emre kom på besök i Eriks gamla villervallabyxor. Erik tappade dem nästan och Emre kan knappt ha dem för att de är för smala. Emre är en underbar, liten buddha  Linnéa behöver nya innegympaskor också förresten. Hon fick ont i tårna av sina gamla och det ska hon slippa  


Nu ska jag goggla runt lite bland jackor innan jag åker hem  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards