Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Fia - 27 februari 2012 14:22

    

Bättre sent än aldrig får man nog lov att säga men nu finns det ju äntligen en bild på underverket. Jättesöt!


Jag är ingen fullblodsrojalist men jag tycker att det är roligt att det Victoria och Daniel fått en liten bebis, en liten prinsessa. En liten Estelle Silvia Ewa Mary och jösses vad alla tycker om namnet. Själv tycker jag folk kan knipa lite mer för visst borde man väl även som kronprinsessa få välja det finaste namnet man vet på sin egen lilla prinsessa?!  Har svårt att se att namnet skulle påverka hennes val senare i livet eller hur hon kommer uppfostras eller tja, det är ett namn liksom.


Nästan så man blir bebissjuk på kuppen men snart nog får vi en till liten kusin i familjen  

Av Fia - 27 februari 2012 14:03

Efter en veckas vabbande och en veckas sportlov har jag nog varit ledig tillräckligt  Idag hämtar jag ut datorn hemma också vilket kommer underlätta bloggandet som legat vilande lite väl länge. Jag saknar att få skriva av mig och stort och smått. Att skriva via mobilen är inte speciellt användarvänligt eller ens roligt. Det går så långsamt!


Ser också att skolan har en lite överraskning nu också för det står med stooooora bokstäver längst upp på sidan att denna webbsajt är spärrad eftersom den finns på Uppsala kommuns spärrlista över olämpliga webbsajter på internet. Försöka duger men blogg är ett utmärkt verktyg i ämnet svenska så försök få mig att lyda för egen del men ffa för mina elever!


För att börja från början så var hela förra veckan helt okej. Barnen blev friskare för varje dag och jag likaså. Säga vad man vill men influensan var långvarig och dryg. Jag är glad att lovet kom direkt på så alla mina älsklingar fick lite extra tid att friska på sig på. Det har behövts! Igår var jag om inte jobbsugen så iaf slapp jag ångesten över ännu en jobbvecka men vaknade vid halv fem. Det kändes som jag hade svårt att andas, eller ja sånt är lite svårt att missa liksom. Hela halsen hade svullnat upp, halsmandlarna som är stora från början är enorma och utanpå halsen såg jag imorse ut som jag hade påssjukan, på riktigt. Det värsta har lagt sig och nu ser det mest bara ut som jag har en större dubbelhaka än vanligt. Man får vara glad över det lilla typ  Halsen gör ont, jäkligt ont faktiskt och jag funderade ett tag på halsfluss för så här ont har det bara gjort när jag haft det men jag mår lite för bra för att det ska vara troligt ändå. Det kan vara en allergisk reaktion också. Det har jag haft förr på samma sätt, för nötter och igår käkade jag mandelmassa(ja jag vet att mandel och nötter inte är samma sak!)... Får ta antihistamin ikväll och sen om det blir någon förändring. Det känns inte som att det är vanliga halsonda heller utan en smärta för att jag är så svullen.


När jag kom upp sen vid sex, klädde på ungarna och fick iväg till skolan skyndade jag mig hem för att säga hejdå till Linnéa vid taxin. Hon hade redan hunnit åka och det kändes inte alls bra just idag när jag lovat sätta upp håret när jag kom tillbaka och hon dessutom varit väldigt ledsen över skolan. Just idag ville jag vara på plats och se till att hon var glad när hon åkte . Får prata med henne nu när jag hämtar INNAN jag hämtar resten!


Idag ska Linnéa få leka med en kompis efter skolan och Ida likaså. Det är bra med familjer som har barn med syskon i ungefär samma ålder. Vi byter ofta barn bara, tar en av mina och en av deras och de gör likadant  . Om nåt år kan vi göra så med ytterligare en familj när Erik och deras son blir i lekåldern förutom då nämnda familj som också har en kille i Eriks ålder  Själv ska jag roa mig med hushållningsuppgifter. Tänk vad roligt det vore att vara fem år och bara behöva tänka på att leka .


    

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards