Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Äntligen data

Av Fia - 18 februari 2012 19:42

Just idag lånar jag visserligen en men vår är färdig att hämta ut så det ska jag göra på måndag. Vi fick meddelande om att den var färdig att hämta ut OCH att det kostade 400:- i självrisk... Skulle inte tro det va!!!! Datorn har garanti kvar och dessutom en extra försäkring som skulle täcka precis ALLT(vis av Idas badande av datorer  ). Jag kommer kriga om de där 400kronorna kan jag lova så ser ni en mkt ilsken kvinna på Expert på måndag vet ni vem jag är   Jag har verkligen inte mkt för den butiken och inte fasen är de vad de heter iaf. Förra gången jag hade oturen att lämna in nåt där(mobilen) glömde de bort att meddela mig att den var klar så först efter att jag hade efterlyst den sisådär 25ggr och den legat på deras lager i minst två månader fick jag den, men ingen ursäkt!


Imorgon är det Linnéas födelsedag. Eftersom hon inte läser här kan jag berätta att hon kommer få biobiljetter av oss, samt två stycken katter som rör sig när man klappar dem. Jag hoppas att jag ska hinna köpa nåt litet djur ikväll också, typ petshops eller zoubles eller nåt liknande. Av Emma kommer hon få Emmas zhuzhupets med en bana som Emma ledsnat på och varför inte ge bort det då???? Om det uppskattas eller ej visar sig   Av mormor får hon iaf sin dagbok som hon tjurade ihop på julaftonen för att hon inte fick då.


Idag har jag varit ut till mormor och klippt Erik. Han var minst sagt långhårig och nu är det nysnaggat och han verkar väldigt nöjd. Han gillar tydligen känslan av det  Jag gillar att det är betydligt mindre matrester som fastnar i håret så här.


Som ni märkt på bloggandet så har jag varit hemma hela veckan och sms-bloggandet vill inte samarbeta alltid heller för ett meddelande försvann mer än hälften i. Lite irriterande. Det har å andra sidan inte hänt så mkt. Erik har varit tokhängig hela veckan, hängig och gnällig. Han vill inte äta, sova, dricka. Han vill ingenting. Igår var dock första feberfria dagen och även om gnälligheten var borta så var det lite bättre. Idag har han varit arg, hela tiden tror jag. Eller nä, inte när vi satte oss i bilen och åkte först till Bälinge för att lämna två barn, sen till Rasbo och han fick vara hos älskade Ovva och momo(morfar och mormor). Nu återstår bara att inleda operation gödning för om han var mager innan så tja, det var ingen bra matvecka. Gissningsvis är vikten nere på 9,6 igen, dvs samma som när han var för ett år sen. Vi har bytt ner oss i blöjstorlek igen till strl 4. Frågan är nu hur vi ska få upp honom igen när pepticaten  är slut och det är den enda vällingen han äter öht och tja det är receptfritt. Funderar på näringsdryck eftersom det är det vi gjort av vällingen(standardmjölk och välling= näringsdryck) . Får kanske prova minimax...


För att riktigt förvirra er tidsmässigt så kan jag säga att jag tittat på Whitney Houstons hemkomstceremoni idag och tja jag är inte imponerad. Min farmor hade en bättre begravning än det där, med bättre musiker! Kan man inte försöka göra det bättre än vad det var???? Frågan är vad som var värst, pauserna, den dåliga musiken/sångarna, ljudet eller de tre tjattrande tanterna från Sverige`???? Vi gav upp och åt kvällsmat istället. Ett solklart underkänt och vad hände med alla stora artister som skulle medverka??? När en halvtimme kvarstod hade vi hört Aretha Franklin men inte en enda annan stor artist/skådis. Körde Kevin Costner vilse eller?


Nu är det nog hög tid att packa in barnen i bilen och åka hem om jag ska hinna köpa nån present. Och nej, jag tittar inte på Mello ikväll. Det har varit så katastrofdåligt två veckor i rad nu att jag avvaktar den riktiga finalen istället för att lida mig igenom en kväll till  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards