Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Fia - 8 februari 2012 12:58

Hmm, jag kan ju inte skriva före eller mellan bilderna? Störigt  Linnéa tjurade ihop fullständigt på väg till backen i söndags. Hon kunde inte gå, hon ville inte åka och lämnade sin kompis att åka själv. Jag ilsknade till och sade åt henne att nu pallrade hon sig upp för den där backen, åkte pulka och hade roligt(jodå här beordrar vi sånt  ) eller så skulle vi gå hem och hon inte fick leka. Hon stretade sig upp för backen sur som ättika men som väntat var hon glad som en lärka efter första åket  


Erik ligger och trynar låååångt under alla filtar och åkpåsar. Jag förstår honom för det var kallt ute den dagen och trots allt var han kall om kinderna när han vaknade. Längtar efter nya åkpåsen och hoppas att den ska fungera bra i vagnen. Jag misstänker att jag nog kommer få vika över luvan över ryggstödet för att den ska få plats men det löser vi nog. 


Emma började första åket med att dra upp alla pulkor och snowracern. Det gjorde hon bara en gång. Det var jobbigt eller snarare ffa väldigt halt  Men den här bilden är ett stort framsteg. Hon gör ingen grimas, försöker inte gömma sig, ingenting. Hon står kvar framför kameran och låter mig ta en bild!

Av Fia - 8 februari 2012 12:49

i vagnen. Jag surfade runt lite och det finns ju några att välja på men jag fastnade för den här    . Den verkar varm och skön samtidigt som många urochskurförskolor har den i sina vagnar. Kanske skulle tipsa om detta till vår förskola istället för täcket och fårskinnet? Nu lär det bli varmt och skönt när vi åker pulka i helgen och övriga utflykter under vårvintern  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards