Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Fia - 27 januari 2012 13:07

Som hon längtat och väntat på sin födelsedag lilla Emma. Hela veckan har hon varit sjuk och fasat för att inte hinna bli frisk till sin egen stora dag. Magsjuka kom och hon blev ännu oroligare att vi inte skulle kunna fira henne. Idag vaknade Ida och Linnéa med ont i magen. Ingen av dem kräktes, sen jag åkte till jobbet vet jag inte förstås, men Ida hade så ont att hon grät  Stackars liten! Det värsta är väl också att 48 timmar efter sista symtom är på söndag, om magonda går över idag dvs. Söndag är Emmas födelsedag. Svordomarna inom mig rasar. Ingen vill liksom komma till oss när magsjukan härjar vilket jag förstår och det är inte samma sak att fira sin födelsedag på en dag som inte är ens födelsedag. Emma är ingen glad tjej idag kan jag tala om. Att bara vi firar är inte samma sak. Jag hade tänkt beställa en Hevigtårta till hennes firande men inte heller det blir av i helgen. Det får skjutas på framtiden till nästa helg kanske? Ni kan väl ringa till Emma och gratulera även om det bara är mors moster eller så och inte alls hade tänkt komma? Mitt lilla !


Ja bortsett från det tråkiga hemma så trallar vardagen på. Det är så himla skönt att allting flyter på just nu och inte kräver några stora insatser från mig. På dagis fungerar Idas resurs strålande och tur att hon finns för idag saknades det lite personal på dagis så de ringde vid sju i morse och frågade om vi hade tänkt att komma. De hoppades att M, resursen, skulle kunna vara vikarie istället. Det gick utmärkt!


Linnéas nya skola fungerar hur bra som helst. Personalen är fantastisk och vi(jag och Linnéa) har fått ett liv. Nu finns det utrymme att kunna åka iväg en snabbis på kvällen, leka med en kompis på helgen eller en kortis på kvällen tom. Linnéa är glad, positiv, har energi över efter skolan. Gud så skönt att jag inte behöver bry mig längre! Jag slipper vabba två dagar i veckan eller mixtra med barnvakt för att alls kunna jobba. Nu är det vanligt vabbande ändå iofs den här årstiden och det räcker och blir över ändå  . Jag längtar efter sol och värme. Längtar tills jag slipper snö, kyla, förkylningar, feber, infektioner och allt skit som hänger ihop med vintern. Nej då, istället måste jag åka iväg och köpa en till vinteroverall till Erik att sova i på dagis för att den första blir blöt när han är ute. Självklart måste Lilleman få en torr overall att sova i när de sover utomhus. Det hade jag velat ha iaf!


Nu måste jag dra iväg på möte på jobbet så jag önskar er en trevlig helg!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards