Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Fantastiska, underbara årstid

Av Fia - 19 december 2011 13:12

Har någon missat hur mycket jag avskyr vintern? I såna fall vet ni det nu! Jag hatar snöslask, kyla, våta fötter, hala vägbanor, isgator och jag HATAR alla sjukor som kommer nu!!! Förra veckan var det två läkarbesök för ungarna, idag blev det ett till. Imorse var ida som vanligt, möjligen lite snällare och fogligare men annars precis som vanligt. Kanske jag borde anat ugglor i mossan redan då 

Vi stuvar in oss i bilen för att åka till mormor och Rasbo eftersom dagis är stängt. Ida säger en gång att hon har ont i örat. Dum som jag är så lyssnar jag inte så mkt utan registrerar det mest. Släpper av barnen som då är pigga. En timme senare ringer mamma. Ida har så ont att hon skakar i hela kroppen. Örat värker trots alvedon. Mamma ber mig ringa en läkare och jag tvekar för ingen läkare med självaktning medicinerar en öroninflammation liksom. Jag ringer och FÅR TID, nästan på en gång. Jösses, kors i taken, vad i hela friden??? Meddelar mamma som då berättar att Ida svullnat upp på halsen också. En av lymfkörtlarna är enorma.


 När vi kommer till läkaren får vi komma in på en gång, han väntar faktiskt i receptionen. Han kikar i örat, frågar lite och skriver ut recept utifall att men tycker vi ska vänta ett par dagar först. OM det värker hål ska hon få mediciner. Sen klämmer han på halsen och då ska hon medicineras på en gång. Lymfkörteln är också inflammerad och eftersom det kom så snabbt var det ännu viktigare. Det var nog den som gjorde ondast också trodde läkaren.


Efter läkarbesöket fick vi åka en sväng till apoteket för att shoppa loss på kåvepenin, näsdroppar och ipren. Ida slocknade direkt efter läkarbesöket i bilen. En utslagen liten tjej  Nu hoppas vi att hon ska få bli frisk och vara frisk resten av vintern!


Imorgon är det också lite inplanerat. Linnéa ska hälsa på på Pilskolan och träffa båda sina lärare och fritidspersonalen. Vi ska komma halv 9 och stanna till 10. Linnéa har hittills bara träffat de klasskamrater som är hörselskadade. I klassen finns det även barn med talsvårigheter. Hoppas att hon ska trivas där. Idag fick hon ta med sig en plåt mjukpepparkaka att bjuda klassen på och berätta att hon inte kommer tillbaka i januari. De två bästa kompisarna fick veta i helgen och tur är det för den ena, N, började gråta. Sötis! Tur de har kvar varandra som vänner ändå!


Annars är allt toppen. Inga julklappar är inhandlade, ingen mat, ingenting är städat, ingen är frisk(jo jag och Erik då), inget julgodis är bakat och inga dagar är lediga... Jodå, jag börjar bara få liiiiiite panik  . Dessutom fyller Erik år på fredag och då ska allting vara klart och tvinstallatören ska komma då också och installera vår parabolantenn. Vi ska äntligen få titta på lite fler kanaler. Sista månaderna har vi bara haft 4an och 6an, svt har fungerat lite sporadiskt när det stormat ungefär...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards