Alla inlägg den 9 december 2011

Av Fia - 9 december 2011 08:37

började med sedvanligt gatlopp för att få barnen klara i tid. Lite lättare än vanligt med bara två barn hemma eftersom Emma och Linnéa camperar hos mormor några dagar pga sjukdom. Förmiddagen går och första rasten kommer och då ringer mamma. Jag blir beordrad att ringa Öron för Linnéa säger att hon har ont. Efter flera dagar med dålig hörsel så kom då en öroninflammation. Inte helt oväntat. Jag ringer Öron och får veta att de ska ringa upp. Ungefär samtidigt får jag höra att jag ska ringa husläkaren för Emma har blivit sämre. Febern stiger, alvedonet hjälper inte, skallebank som sjutton. även hör får vi veta att de ringer upp. Under lunchen ringer de sen från öron och de har drop in mottagning för akutfall efter halv 2 och en varning om låååånga väntetider.

Efter lunch är det möte på jobbet. Hela elevhälsan är på besök och vi diskuterar framtida samarbete och regler för det. Gäsp! Jag väntar på att mamma tagit emot samtalet från husläkarna för sen ska hon hämta mig på jobbet, lämna mig och Linnéa på ackis för att slippa parkeringen. Bilen stor så bra på jobbet som är inom promenadavstånd från ackis ändå. Emmas tid är halv 4 och logistiken sticker upp sitt fula ansikte. Jag sitter fast på öron, mamma på husläkarmottagningen med Emma och då kan ingen hämta på dagis. Mårten kallas in dit.


Jag och Linnéa släpps av på öron och förbereder oss för en lång väntan. Döm om min förvåning när vi blir kallade efter mindre än tio minuter. Det hade varit så högt tryck på akutmottagningen så de hade fubbel bemanning. Me like kan jag säga men jag tror också att vi gick före i kön ändå  . Det var många i väntrummet som kom före oss. De kanske var lite extra snälla mot Linnéa eftersom hon är ett barn. Vi hade dubbel tur också. Jag tycker inte om personalen på öronmottagningen. Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra. Har inga bra möten därifrån. Audiologen och otokirurgen är fantastiska men öron, nej. Läkaren igår var inte ordinarie och helt underbar. Inte behövde vi bråka om att få mediciner heller. Öron behandlas normalt inte men om man bara har ett öra ska det alltid behandlas men trots det så brukar de vilja strula lite. Vi får alltid mediciner men det ska alltid poängteras vilket undantag det är. tröttsamt! Igår var det inga problem och vi fick dessutom den sort som Linnéa klarar av att dricka utan att kräkas. Den smakar jordgubb  Efter 20 minuter var vi klara och fick åka hem. Mårten fick fortsätta jobba och jag åkte med Emma till husläkarmottagningen. Hon hade inga baciller i halsen, bara fula virus. Skönt för hon får så ofta halsfluss att jag är glad när det bara är vanligt halsont och feber. Hon har snart en fotbollsssäsong som sparkar igång och hon kommer inte bli glad om det blir träningsförbud då. 



Av Fia - 9 december 2011 08:22

För andra gången inom ett år har Ida haft sönder en dator. Jo, jag skyller på henne för datorn var hel när Emma och Linnéa stängde av den. Ida sätter på den och så vips går den sönder, bortom räddning. Jag får vara glad att hon iaf inte badade datorn den här gången  Datorer gillar inte att bli rena tydligen... Nåja, det här blir ett garantiärende så det jag behöver göra är att leta rätt på kvittot. Det är lätt i kaoset som föreställer vårt hem. Alla såna grejer ligger nerpackade fortfarande, iaf om det ligger där det borde . I värsta fall får jag leta rätt på utdraget av köpet från banken. Problemet var ju bara att för det behövs ju datorn. Vi har bara en... Jag kanske får en i födelsedagspresent... yeah, and pigs will fly   


I helgen blir det inga matcher för första gången på länge. I morgon åker vi till Stkhlm för att gå på ngn slags underhållning med Mårtens jobb. Kommer inte ihåg vad vi skulle kolla på men det löser sig nog. Efter det och efterkommande barhäng bär det av till ett hotellrum. Japp, vi ska sova utan barn imorgon natt. Inte dumt alls måste jag erkänna. Bara att få sova ut på morgonen! Jag kanske sover till 8 eller nåt om jag har tur 


På söndag sen är det dags för lucia/julsånger i kyrkan med barnkörerna, följt av bokcirkelträff i Bälingen framför brasan. DET tycker jag låter helt okej faktiskt! 

Nu gäller det bara att jag får min födelsedagspresent som jag önskat mig. Friska barn och frisk man alltså. Just nu är Emma och Linnéa sjuka, mårten likaså och jag bara väntar på att Ida ska bli det. Ska hon verkligen klara sig som enda lycklig person? Trodde inte det igår för då hade hon ont i halsen men idag var det full fart igen...



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards