Alla inlägg den 1 december 2011

Yey

Av Fia - 1 december 2011 08:47

eller nåt. Idag har jag lyckats med bedriften att inte ha någon lektion alls och det är tråkigt! Jag vill jobba med eleverna. Det är det jag valde mitt yrke för och det är det som ger mig nåt men vad göra när dagen var vikt åt individuell undervisning och magsjukan härjar? De får gärna stanna hemma för hit är de inte välkomna 


Jag leker med tanken på om jag ska ta och åka iväg en sväng och köpa lite julklappar???? Fast jag vet vad barnen ska få men inte alla andra...  Kanske ska jag beställa på nätet för att slippa fara runt??? Vore onekligen skönt att bara klicka hem det eftersom jag vet vad som önskas och så hämta på posten  Får fundera på det! Emmas present blir lite svårare att fixa dock för jag kan inte hennes strl på varken skor eller handskar eftersom det varierar så. Handskar kanske är strl 7??? Jag har för mig att jag har 8 och jag kan ha hennes men de är liiiite för små. Skor är helt omöjligt men jag gissar på 40/41 i fotbollsvarianten eftersom de brukar vara lite mindre. Hennes vanliga strl är annars 39. Miss Big Foot lever än som hon döptes till redan på BB av personalen där   


Idag äntligen har irritationen lagt sig som bubblat i magen sen föreläsningen i tisdags. Under föreläsningen fanns det en sektion med tips på hur man kan hjälpa flickor med ADHD. Då är det en lärare som ifrågasätter och undrar vad man ska göra om rektorn säger nej till hjälp eftersom det saknas pengar  Jag vet inte om jag är en satmara innerst inne eller nåt men fy vad arg jag blev. Jag gav svar på tag att rektorn inte har rätt att säga nej för alla elever i våra skolor idag har rätt till allt stöd de behöver för att kunna uppnå målen i skolan. Det är lagstadgat och rektorn begår tjänstefel om h*n gör något annat. Såna här lärare är det jag kämpar mot dagligdags. Mähän som inte fattar att det är för elevernas skull de jobbar, inte för rektorns. Våp som inte kan ta en diskussion och påpeka när rektor gör fel för tro mig, rektorer gör fel! Dessa lärare förstör sina elevers liv och möjligheter att klara skolan, förstör deras eget självvärde och självbild och lurar dem att tro att de är idioter som inte klarar av att sitta still, koncentrera sig och lära sig det som behövs. Barn som har ett funktionshinder men som oftast bemöts som struliga, besvärliga, krävande och skitjobbiga. Att säga till en ejdihejdi att skärpa sig är ungefär som att säga åt Linnéa att stänga av hörapparaten och lyssna istället eller en rullstolsbunden att resa sig upp och gå istället. Jag vet inte men dessa lärare kanske är Jesus???? Det är inte jag och därför har mina elever rätt att få det stöd de behöver. Nu blev jag ju arg igen  


   

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards