Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Jaha

Av Fia - 24 november 2011 12:23

har haft massa förslag och ideer om vad jag vill skriva här på sidan men nu när jag har lunchrast och tid så kommer jag inte på en enda. Rätt typiskt mig kanske 


Igår var jag hemma och vabbade(igen). Ida hade ont i magen och jag trodde nog att det var det gamla vanliga(förstoppning) eftersom det kommer regelbundet en gång i månaden ungefär men det går trots allt magsjuka på dagis så bättre att ta det säkra före det osäkra. Magont behöver man inte sprida vidare tycker jag och chansar således inte. Det var full fart hemma hela dagen. Ida skrotade runt, lekte lite, spelade lite, lekte lite till, retade Erik och så började hon om  Erik gjorde ungefär samma sak bortsett från att han retade Ida istället och klättrade upp på bordet, tömde pepparkaret över vällingen och bordet och i största allmänhet stökade till. Jag fattar inte hur en sån liten kan ställa till så mkt oreda. Så fort han är i närheten så rasar allting ner på golvet ungefär som ett stort magnetfält. Makalöst!


Jag filosoferade lite kring om jag borde börja ta tag i städningen men näe, jag plockade lite, grejade lite men inga stora tag. Det fick räcka med att tvätta och dammsuga och försöka diska i kapp lite nu när jag har en diskmaskin. Det är inte helt fel faktiskt nu när tallrikarna och glasen står i skafferiet tillsammans med mjöl och övriga specerier. Vi får undan saker och antalet kartonger har minskat med enorma tre stycken. Tänk vad bra det blir sen när allting är klart   Tänkte passa på att rensa rejält bland det som ligger i kartongerna också för med handen på hjärtat så är jag inte så förtjust i allting som ligger där. Om vi inte tycker om det finns det liksom ingen anledning att behålla det heller när det bara tar massa plats.


Jag tycker inte särskilt mkt om skinnsoffor. De är i regel fula, kalla och hala. Om jag inte gillar soffor så kan jag tala om att maken avskyr dem. Trots det har det flyttat in en sån i vårt vardagsrum. Innan hade vi en iofs rätt fin, naturvit soffa från IKEA med massa kuddar som alltid knölade ihop sig och ffa så tvättade jag överdraget mer än en gång i månaden och trots det var det alltid skitigt. Jag ledsnade mer och mer. För ett par veckor sen frågade brorsan om vi ville ha hans soffa. Den är tresitsig, skinnklädd, brun, ful och hal. Allt det som vi inte ville ha MEN trots det fick den flytta in hos oss. Den står nu och tronar upp sig i vardagsrummet(NOT!) men den har en fördel som i nuläget väger upp alla nackdelar. Den går att torka av, jag behöver inte tvätta överdragen hela tiden! Just nu får den stå där och vara ful. Just nu är det värt att ha en ful avtorkningsbar soffa. Det gör ingenting att ungarna spiller chips i den, smetar ut kladdiga godisar i den eller torkar av köttfärssåsen mot kuddarna som iaf en av våra är väldigt duktiga på om man inte håller idiotkoll. Lite såpa och vatten och så är den som ful(f'låt ny) igen  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards