Alla inlägg den 20 september 2011

Av Fia - 20 september 2011 15:06

får man mer utmaningar än annars och idag är en sån. Hur undervisar man en elev som har ett talat språk men inte det skriftliga? Det klurar jag på just nu. Det är inte alldeles lätt iaf kan jag tala om...


Igår var farmor på besök och lämnade en liten minierik som förskolan beställt till samlingarna. Superfin är han med robotkläder och samma tyg är gympapåsen han kommer ha på förskolan, ljust grönt med små robotar på. Farmor är verkligen bäst på att sy och då ffa våra minidockor till förskolan och gympapåsarna! Hon lekte med Ida och Erik i lekrummet en stund igår medan jag lagade maten. De samarbetade så där.. Ida lekte på fantastiskt bra och hade en ängels tålamod med sin lilla bulldozer till lillebror. Han ville ha exakt samma sak som hon hade HELA tiden och när han fick den var den inte intressant längre.  Det är så mkt vilja i den pojken att han inte vet var han ska göra av den. Igår sparkade han omkring legobitarna och försökte ha sönder huset farmor och Ida byggde. Det fick han inte så då blev han ännu argare  


Värre blir det när han är hungrig(sådan far sådan son) och sen åt han, åt igen efter en kvart, åt för en tredje gång och sen somnade han inte förrän han slukat en flaska välling också. Han kan inte få tilräckligt med mat på dagis så mkt som han äter på kvällarna. Det finns liksom ingen botten i honom! Mina högenergiska barn brukar inte klara sig på bara dagismaten. Det är en frukt på fm, lite mat vid lunch och sen en macka med mjölk till mellanmål. Det vore bättre om de fick fil/gröt till mellanmålet tycker jag och macka till förmiddagen, iaf dessa små! Kvällen innan slukade han först middagen(1burk mat), åt nuggets/pommes med oss och betydligt mer än Ida, macka och sylta efter det och sen gröt innan han somnade. Allt detta på mindre än två timmar...


Igår var det dags för simskola också. Det verkar gå bra där för båda barnen och kanske liiiite skönt att slippa syrran nu eftersom de har olika dagar. Skönt för dem, mindre roligt för pappa. Åh andra sidan tvingas han hem tidigt två dagar i veckan och det är skönt för mig också 


Måndagar innebär också fotbollsträning iaf nästa vecka ut och flöjtlektion för Emma. Hon var inte riktigt nöjd med flöjtläraren igår och då är det tur att det bara är en vikarie. Hon, och jag, hoppas att en viss flöjtist ska undervisa jämnt men det verkar inte som att hon gör annat än hoppar in ibland. Ordinarie flöjtläraren är tyvärr sjukskriven så jag hoppas hon kommer snart för henne klickade Emma också med och fick henne att börja igen.


Appropå Emma så börjar hon spela innebandy igen men inte för storvreta utan för Fyris. Kan nog bli bra det med hoppas vi. Hon ska dit och spela imorgon är tanken och fotbollstränaren och jag får väl åka varannan gång eller så eftersom det är våra två flickor som spelar tillsammans 



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards