Alla inlägg den 15 september 2011

Av Fia - 15 september 2011 12:43

Idag gick Erik in själv på avdelningen på dagis utan gråt och utan att klänga sig fast vid mig. Han gick tom fram till C(vår kontaktperson) och gav henne en kram. Hon var sjuk igår och jag tror nog att han saknade henne då  Då känns det helt okej att lämna på dagis faktiskt! Han är annars väldigt nöjd med dagis och det märks att ha lär sig massor där. Pratet börjar komma igång mer och mer, han är intresserad av de andra barnen istället för rädd som han var i början. Han har börjat leka mer med saker också, lite mer avancerat och inte bara köra en bil några ggr fram och tillbaka som innan. Har man ett dagis man litar på kan det vara himmelriket och jag litar på personalen där. De gör verkligen allt som krävs och lite till därutöver och ffa så älskar de sitt jobb. För oss föräldrar är det guld värt!


Vad gör vi annars då? Köksrenoveringen står still igen över veckan och jag gissar över helgen för bilen får körförbud på måndag och då har vi en ny besiktningstid också. Som vanligt är jag på jobbet med ett platt däck för maken glömde pumpa i morse. Nu får han komma hit istället och göra det på jobbet. Skoj, skoj! Han är sur som ättika efter att ha beställt massa delar till bilen också  


Igår hade vi en riktigt mysig hemmakväll. Emma och jag spelade schack, Linnéa och Ida tittade på tv och slappade efter en jobbig dag i skogen och på TomTit. Erik skrotade mest bara runt och ville gosa med mig i mitt knä så han har lärt sig grunderna i schack  Faktum är att Emma kom med datorn och ville spela mot mig. Sure, why not tänkte jag som inte kom ihåg HUR spelpjäserna rörde sig ens. Jag har aldrig spelat tror jag. Visst ni att bonden när den kommer till andra sidan förvandlas till vilken spelpjäs som helst??? Hade jag ingen aning om men det är ju himla bra  

Till middag körde vi den berömda maträtten RESTER. Pannkaka till barnen, raggmunkar till mig och så en burk till Erik. Fungerar kanon det med. Idag blir det nog också rester på kycklinggrytan som sover i kylskåpet sen i söndags. Det är skönt med mat som man inte behöver laga ordning, ffa när köket lyser med sin frånvaro     

Appropå rester så kan jag berätta en rolig historia om rester. Ni vet min förra inneboende, tillika kusin julia? när hon var liten åkte de ofta mellan Sollefteå och Uppsala och stannade alltid vid ett värdshus som heter Tönnebro. Julia, precis som Ida, var inte den mest diskreta unge man kan tänka sig. Hon märktes för att uttrycka det milt och hon hade två tempväxlingar. Fullt ös- medvetslös. Jag sade ju att hon var som Ida  En av alla dessa gånger på Tönnebro står de i kön för att beställa mat och då utbrister Julia högt och tydligt: Har de rester här????   Av ngn anledning tyckte hennes mamma att det var hemskt pinsamt  






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards