Alla inlägg den 10 september 2011

Av Fia - 10 september 2011 06:54

Idag är jag uppe tidigt. Inte av egen fri vilja kanske men Erik tyckte att det var morgon och då är det liksom det  Han hinner busa ändå som det är. Jag behöver inte utmana ödet genom att ligga kvar i sängen om man säger så. Det räckte gott med att jag gick in på toa för att kasta vatten i ansiktet så hann han få tag på ett paket med potatismjölk och hällde ut det på golvet. När jag öppnade dörren stod han och tittade på röran och skämdes lite. Man riktigt såg att han tänkte: Oj, vad hände, hur blev det så där??? Han brukar faktiskt sällan busa så där annars. Han är inte alls som Ida som gjorde det så fort hon kom åt annars. Det är skönt för hon tog knäcken på oss periodvis. Men det gav upphos till några sköna bilder också, som den här...

  Inte illa va när man kan servera sig frukost och läsa tidningen när man bara är två år  Annars var hennes tillskott till frukosten mer av den här arten...

Gärna då också ut på golvet, stolarna och så där för att få riktigt fin effekt. Herregud vad vi har städat efter den ungen! Jämfört med när hon var två så är hon nu ´hanterbar. Hon har fortfarande otroligt mkt spring i benen, otroligt rastlös och svårt att koncentrera sig men hon har nästan helt slutat busa så där okontrollerbart. Nu får vi fajtas med hennes utbrott istället  


Igår var vi över till Sally som är brorsans flickvän. Hon fyllde år i måndags och bjöd på middag igår. Det finns en stor fördel med att han bestämde sig för henne. Hennes mat! Hon är från Fillipinerna och äter thai. Hennes egna vårrullar is to die for, bokstavligen. Det tycker brorsan också och Sally är fascinerad över att han inte ledsnat på dem än. Det är inte jag. Way to go Sally om du kikar in här ngn gång och välkommen in i familjen  


Igår skolkade jag lite från jobbet också. Vi hade storAPT på Brantingstorg/storuven igår. Jag visste att farmor skulle komma till Karin och hälsa på eftersom hon varit bortrest och inte fått träffa Emre. Jag smet ifrån jobbet och åkte dit dels för att få gosa lite bebis så jag skulle stå ut med ett meningslöst möte men också för att kunna ge farmor en liten docka som hon ska göra om till en Erik och som förskolan ska använda vid samlingarna där. Jag lämnar med varm hand vidare sånt till farmor som ska sys och sen beskådas av andra. Jag är inte tillräckligt bra på det helt enkelt!


Annars i helgen så har vi fått ledigt. Ingen fotboll alls på hela helgen trots att två matcher var inbokade. Fotbollslaget får klara sig utan målvakt för hur gärna hon än vill är det svårt att försvara ett mål på kryckor. Hon stukade foten i torsdags. Får hoppas att det läker fort! Jag ska dra iväg med barnen tänkte jag och hålla mig borta så Mårten får jobba med köket i lugn och ro. Frågan är vad vi ska göra???? Rasbo kanske en sväng men min astma som redan bråkar rätt rejält mår inte bättre där med hund/katthår överallt  Jag märker tydlig skillnad efteråt tyvärr och när utgångsläget är dåligt lär det inte bli bättre. Det känns som jag är ett halv apotek och ändå räcker det inte. Jag klarar nog inte dammet som blir hemma när köket är halvrivet, lägg sen till hästepitel från jobbet, hund/katt hos mormor och spånet från gerbilerna. Det blev iaf lite bättre när jag började med antihistamintabletterna på order från grannen som kom över i ett annat ärende och hörde hur jag hostade. Hon är kanon den grannen och inte bara för att hon kör med mig lite nu och då  Hon om ngn förtjänar verkligen ett Världens bästa granne-pris.  


Nä, nu får det vara slutgnällt-basta! Jag får nog gå och ta ett tag eller två i tvättstugan en stund.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards