Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Fia - 24 augusti 2011 12:34

sade pyromanen om brasan han tänt på. Inskolningen menar jag. Igår gick de dit som vanligt och Erik satt på samlingen själv, åt själv och faktiskt sov själv. Det verkar som det funkar med att sova i sin egen vagn, under sitt eget täcke och med sin egen kudde och gosefilt. Han hade tom hjälpt till att bära sin kudde till vagnen . Vi får se om det går lika bra idag eller om det är bakslag.


Själv önskar jag att han ska sova lite längre på dagarna för igår hade han bara sovit en timme på hela dagen. För att orka på kvällen också behövs det närmare 2,5. Han vaknar väl när Mårten tar promenaden till skolan för att hämta Linnéa antar jag men det är dumt. Nu får man nästan stoppa i säng honom vid sex och då hinner jag knappt se honom  Jag vill också ha lite gostid med bästa sonen i världen liksom, helst när han är vaken också. På nätterna ligger han som ett plåster på mig men det går över när allting faller på plats sen och han är trygg.  


Den här helgen som kommer nu har vi fått planera in minut för minut för det har varit mkt som händer då. På lördag var det tänkt att vi skulle ha kräftskiva hos oss som inte har ngt kök/ugn men jag tänkte lösa det med snittar av olika slag samt en sallad  till kräftorna och täntke att folk får väl äta sig mätta på dem. Snittarna och rörorna hade jag tänkt göra på fredagen hos mormor och lämna lördagen åt att röja, tvätta och sånt som behövs om vi ska kunna ta emot gäster... Söndagen är ett kapitel för sig men jag kan ju säga att Mårten inte var nöjd över att han ska dirigera trafik klockan halv 8 dagen efter en kräftskiva  

Nu har Mårten ändrat lite på schemat. Kräftskivan blir på fredag istället med grillat till kräftorna och då lämnar det hela lördagen ledig för arbete hemma, en fotbollsmatchf ör Emma och kanske lite fika hos morfar som fyller år    Fira honom hade vi bokat in nästa lördag istället men nu kan vi dyka upp en snabbis på rätt dag också!


Söndagen ja, där ansvarar vi för parkeringen på Yrsadagarna på söndagen och eftersom jag satte schemat(glömde bort kräftskivan...) tog jag första tiden för att kunna vara med och instruera för efterkommande också. Kändes liksom vettigt, som sagt INNAN jag fick veta om kräftskivan  . Nu löser det sig ändå. När vi avverkat parkeringsvakten spelar Emma match, Linnéa har friidrottsträning(pröva på iaf) i Valsätra och sen avslutar vi dagen med kalas för Emma på bowlinghallen. 


Igår hade jag tänkt att packa ner resten av köket men när kvällen kom tog all energi bara totalt slut. Det gick inte att få min kropp att göra ngt annat än att natta barnen och sen parkera framför tv'n. Det är jobbigare än vad man kan tro att sitta i intervjuer hela dagarna eftersom vi måste vara tokkoncentrerade hela tiden och i tanken vara alert för att se möjligheter där alla andra misslyckats, att kunna se vilka konstellationer som kan fungera med elever så man får en uppgående spiral istället för nedåtgående. Vi är alla lika trötta på jobbet. Det blandat med diverse tillbaka-till-jobbetförkylningar gör sitt.


Ikväll däremot(herregud vad jag hoppar i tiden  )  ska jag iväg och spela bingo med mamma och min faster. Det tror jag kan bli riktigt trevligt! Ska bli skönt att bara få vara en kväll utan massa måsten. Om man bortser från att dutta i bingobrickan då  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards