Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Fia - 23 augusti 2011 09:40

Hur lång kan en inskolning ta? Vad är rekordet? Man överdriver nog inte när jag säger att det just nu inte är några större framgångar på den fronten. Erik verkar tycka att det är helt okej att vara där på förskolan men bara så länge han ser pappa... När Mårten försöker lämna eller bara gå till ett annat rum så börjar han gråta. Igår hade de dessutom försökt att sova efter maten men han grät och grät tills personalen gav upp och han fick gå hem. Gissa vem som somnade i vagnen då???? Idag skulle vi försöka ta med oss egen vagn istället med eget täcke, filt för då luktar det hemma. Hoppas på framgång 


Vi har insett att det kommer ta mer än de två veckor som Mårten har semester. Vi har nu kallat in förstärkning så mamma tar över nästa vecka. Det kan vara bra eller himla dåligt eftersom de har starkare anknytning än Mårten och Erik eftersom hon varit dagmamma ett år och Mårten jobbar jämnt. Vi får se vilket det blir- pannkaka eller bra.


Hemma börjar vi komma in i ngn slags vardagslunk där jag och skolbarnen åker iväg vid 8 och maken kommer senare med de andra till förskolan till halv 10. Det lär få rivas upp lite nästa vecka antar jag även om mamma får komma hit. Vi bör liksom få färdigt alla barn innan 8 då. Jag gillar verkligen lugnet och lunken nu och byter ogärna ska jag villigt erkännas! Ser inte alls fram emot att Mårten börjar jobba igen. Han får gärna vara pappaledig ett år eller två  


Nu har vi gjort måndagen till den stora läxdagen. Då ska alla läxor göras för veckan och behöver man hjälp då så hinns det med den eller följande kvällar. Emma har tre läxor nu med inlämning onsdag, torsdag och fredag. Orsaken till den rätt mastiga måndagen är ju annars att det blir så fullt resten av veckan. Måndagar får hon gå hem tidigt efter skolan, äta mellanmål innan hon börjar med läxorna. Då hinner hon med det och vila innan fotbollen. Hon har för övrigt valt bort lite mer aktiviteter nu för att hinna med skolan och lekandet bättre. Hon vill inte gå på kör längre, inte scouter heller. Bara fotboll 4 ggr i veckan och det låter ju å andra sidan fullt tillräckligt!


Linnéa har slutat på fotbollen men även kören. Jag tror inte hon orkade eftersom skolan tröttar ut henne så mkt ändå. Istället vill hon prova friidrott på söndagen och det låter mer vettigt. Vi ska prova på på söndag för första gången. Hon springer som en gasell så jag tror det kan bli bra. Hon gillar att springa! Sen har vi förhoppningsvis simskola men jag anmälde lite sent igår. De öppnade anmälan kl 10 och jag hann inte skicka in anmälan förrän 1. Sist var det fullt i vår önskade grupp trots att vi skickade in samma minut som de öppnade. Jag har inga som helst förhoppningar att vi ens får plats men håll tummarna!  Om du frågar mig så är det sjukt ngnstans i systemet när vi ändå står på förturslistan som gamla kunder och det blir fullt på en gång. Törs jag ens gissa hur länge man får vänta för att alls komma in??? Enda vägen in är att ta en intensivkurs som gör att du då hamnar på förturslistan. Hur roligt är det då, att åka in varenda kväll i en hel vecka eller två ggr i veckan i två månader liksom...


Nu ska jag nog ta och åka hem och se om Emma vill komma hem från fritids. Mårten hämtade henne efter skolan men då ville hon inte komma hem. Jag väljer att tolka det som att det var roligt på fritids igen och sånt gillar jag  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards