Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Fia - 21 augusti 2011 21:57

undrat över den där röda ringen som kan dyka upp efter ett fästingbett och hur lätt det är att missa? Jag har haft hökögat på Ida hela sommaren efter ett bett tidigare i somras. Det har inte blivit ngt och det har vi varit otroligt tacksamma för.


Igår när vi klädde om för bröllopet såg jag däremot att Mårten hade ett rött märke på benet, på lårets bakre utsida stor som en tennisboll ungefär. När jag tittade noga såg jag att det var ett litet rött märke där i ena kanten, vit runt om och sen jätterött. Inte bara var det rött, det var varmt. Mkt varmare än resten av benet. Vi konstaterade att det där behövde kollas upp av en läkare. Idag tittade en läkare vi känner på det och skrev ut pc på en gång. Som han sade, han ville inte vara orsaken till att Mårten fick hjärnhinneinflammation. Det tackar vi för! Skönt när man kan lösa saker lite smidigt också. Nu ska han äta det i  dagar och en ganska massiv dos lät det som när han beskrev det också men det låter jag vara osagt. Jag är bara glad om gubben i huset inte blir svårt sjuk.


 Det lustiga är bara att vi båda missat ett fästingbett... Borde inte Mårten ha känt det i duschen och jag sett det när han klätt på sig??? Ja, ja, fästingar sitter inte alltid länge heller fick vi höra utan släpper nästan på en gång. Dessutom kan den ha suttit på ett helt annat ställe sade läkaren idag. Det visste inte jag.






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards