Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Skolstart

Av Fia - 17 augusti 2011 21:17

Första dagen i skolan!

Tänk idag börjar Emma i 4'an och Linnéa i 1'an. Nästa år börjar Ida i skolan  

De hade fått mjukstarta med fritids i tisdags trots att Mårten var hemma men det är svårt att få ngt gjort hemma med köket om man måste ta hand om barn samtidigt. Erik räcker nog till törs jag påstå. Det är nåt med 1,5-2åringar som gör att de är rätt.... eh... skitjobbiga  Söta som socker absolut men de är överallt och ingen stans. Erik gillar att klättra och det gör han med besked. Allting som går att klättra på det provar han och resultatet är inte alltid strålande. Tex så klättrade han upp på en stol i helgen, ställde sig med magen mot ryggstödet och gungade. Stolen ramlade och Erik med den. Det har hänt förr, ofta men nu råkade gungstolen så ivägen. Erik fick ena meden rätt över munnen så blodet forsade. Han fick ett hugg i läppet efter en tand och meden trycktes in i munnen framför tänderna och slet sönder huden ovanför. Nu är det "bara" svullet och han har som ett gigantiskt blåmärke där samt att man ser att huden är trasig. Inte blev det bättre av att han ramlade ute häromdagen och slog upp allting igen   Man får vara glad att det inte blev värre dock för jag tänkte när jag såg att han ramlat att nu har tänderna farit ut. Det är väl också en sak som utmärker dessa små troll. De har ofta en skyddsängel som vakar över dem och tur är väl det!


Det var lättare när man var på stranden. Klädseln var aningens mer alternativ då också 

Lite drogad bara...         

Är det förresten bara i vår familj som skolstarten och ffa skoldagarna(helgerna är undantagna) som man möts av den här synen när man ska gå upp på morgonen???

    Jag menar, här har ungarna väckt mig halv 6, kvart i sex hela sommaren men när skolan börjar då behagar man sova som en gris, eller som i Idas fall en död gris  Jag fattar inte hur hon kan sova så där obekvämt men hon gör det faktiskt nu också. Och jodå, vi har lakan i sängen, ngnstans på mitten efter en natts rumlande i sängen. Det blir lite trångt om saligheten för jag sov på min kant, sen Erik och Mårten följt av Emma på kanten. Nere vid fotändan hittade vi då Ida som lagt sig snett på tvären. Linnéa var in och vände tillbaka till sin säng. Klok unge!

Om man gillar att sova trångt är man varmt välkommen hem till mig. Själv längtar jag efter helgen när vi ska få sova på hotell utan barn en hel natt. Förmodligen kommer jag inte kunna sova alls då men tänk att få krypa ner i en nybäddad säng, sträcka ut sig och få sova som jag vill en hel natt utan barn som väcker mig 14 ggr, drar av mig täcket, snor kudden alternativt använder mig som kudde. Inga barn som sparkar mig i ryggen eller magen heller. Sade jag att jag längtar?  Sanningen är dock den att jag kommer längta ihjäl mig efter Erik. Vi är inte vana att vara ifrån varandra på nätterna. Gubben må vara mysig på sitt sätt att krama men han är ingen match mot en liten värmekamin som snusar mot bröstet med blöjbaken i vädret och som luktar underbart i nacken(eller för all del, ibland luktar han blöt hund  )...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards