Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Fia - 15 augusti 2011 14:08

Idag hade jag en massa saker att göra så det var tur att vi är lediga från eleverna fortfarande. Jag har iaf skrivit den medicinska översikten på Linnéa. Skrev så kortfattat jag kunde och det blev tre sidor långt...

Ett annat papper  totade jag ihop med pedagogiska tips på saker man behöver ha i åtanke när man undervisar hörselskadade barn. Jag har också kontaktat de ambulerande hörsellärarna för att de ska komma till skolan. Mig veterligen har de aldrig varit där och hjälpt till med vare sig tips eller andra resurser. Jag efterlyste också de hörselträffar som erbjuds men som vi aldrig fått ngn inbjudan till. Det vore nog roligt för Linnéa tror jag.

Jag har också skrivit ihop ett schema för Yrsadagarna och lagt ut det på lagets hemsida. Vi ansvarar för parkeringen vilket är ungefär den värsta uppgiften man kan få för det är sjukt mkt jobb, långa arbetspass eftersom det krävs 6 personer/pass. Det är tur att vi är 29 tjejer i laget nu! Kan inte vara roligt att få den här uppgiften när man är 15 i laget liksom! Nu fick våra föräldrar jobba 2,5 timme per familj vilket ändå måste anses vara okej.

När jag arbetat mig igenom detta tog jag itu med 10 pärmar fulla med engelskamaterial för att sortera vad som ska sparas och slängas. 3 pärmar är nu helt tomma och resten ska jag sortera in i bättre ordning imorgon samt märka om så det blir lättare att hitta för både mig och eleverna. Jag rensade ut en hel papperslåda med material som är för gammal, handskriven, dålig kvalité osv Det är roligare att undervisa om det man delar ut ser bra ut! Vissa av våra elever har svårt nog ändå att läsa så då är det ändå viktigare att det är lättläst.


Vad har jag gjort mer? Jo, läromedelsbeställning så klart! Jag ska undervisa i Akurs för gymnasiet nu och behöver bra material för det. Ska bli roligt! Även massa SO material måste skickas efter eftersom vi inte erbjudit det förr..


Nu tänkte jag ta en kopp kaffe innan jag åker hem och packar ner resten av köket.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards