Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Fia - 14 augusti 2011 21:53

  Idag har vi börjat röja i köket för att kunna riva ut allting snarast. Vi hade fem kartonger att packa ner allting i och efter att jag rensat ur skafferierna(har bara små skåp, inga stora) så var tre av kartongerna fulla. Då är det bara allt porslin, plastlådor och annat jox i plast, karotter, kastruller, glas, bestick osv osv osv. Tror ni två mindre flyttkartonger räcker??? Det tror inte jag. Får jaga några till tror jag bestämt!


Vi har resonerat lite till och från om hur vi ska göra medan vi håller på för äta bör man sägs det även om nog undertecknad har ett förråd för några månader ändå Efter lite funderande fram och tillbaka så kommer vi nog göra så att verandan kommer bli nya köket och där ställer vi kyl/frys, hylla som skafferi och så en bänk där vi lagar maten, ställer spisen och kanske tom en liten ugn om MÅrten kan låna från jobbet. Det kan fungera rätt bra tror jag om vi räknar med att värma upp där med infravärmen.


Sen är tanken att ännu en bänk ska ut på baksidan där vi ställer diskstället och bredvid tvättfatet nere i källaren. Det duger bra att diska i. Däremot måste trappen göras om för att det ska fungera för den är lite rutten. Det är rätt spännande att gå ner för den om man säger så... Vill ogärna gå igenom hela huset, ut och runt hela huset för att kunna diska. Då kommer jag inte diska kan jag säga! Lättare att fixa trappan och då ha tre meter till diskbänken  


Imorgon kommer Mårten börja riva köket vad det verkar. Ena halvan är tomt nu, iaf på mat och resten ska jag bara hälla ner i kartonger. Den andra halvan tänkte vi vänta lite med. Det finns att göra ändå om man säger så...


Idag har vi förberett lite genom att slänga iväg en massa sopor som ingen kommit sig för att åka med. Ett lass var han iväg med idag och ytterligare ett är lastat men söndagsöppettiderna är inte så där fantastiska direkt så det blir morgondagens äventyr. Nåt säger mig att det är klokt att slänga allt som stått överallt INNAN vi river köket  Halva carporten var full och nästan hela garaget.


Nu blev Mårten sugen på att slänga iväg saaben i garaget när det gick att komma in där igen... Bara det är ju ett mindre företag. Först ska alla delar plockas ur den, sen ska andra saaben som står utanför köras/fraktas/bogseras/lyftas bort in i carporten innan den bilen i garaget kan komma ut och skrotas. Sen ska saaben i carporten tillbaka in i garaget igen. 


Det är som vanligt, det enda ger det andra som dominobrickor. När köket är fint kommer jag vilja tapetsera om i vardagsrummet-=tvbänken har givit upp=bheöver köpa en plattv att montera på väggen istället för att köpa ny bänk osv osv. Sen ska vi inte prata om allting annat som behöver göras. Öppna spisen, byta fönster, isolera om, byta tak, byta golv, tapetsera om massa rum(nästan alla)... Nä, vi börjar nog bara med köket tror jag och blundar för allting annat eller vill någon köpa oss ett gäng trisslotter med garanterad storvinst  


Nä, nu ska jag nog tömma lådorna också innan jag hoppar i säng. Det är jobb i morgon igen.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards