Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Fia - 13 augusti 2011 12:48

Idag är jag verkligen trött. Jag har iofs inte sovit så bra i natt men det gör jag sällan eftersom det alltid är massa barn som väcker en hela tiden. Antalet timmar räcker inte heller till för att jobba, ta hand om barn och hem och hinna sova mer än möjligen fem timmar per natt. DET är nog inte det stora problemet dock utan just nu är det mötet på tisdag som ställer till det. Jag tror jag vaknade en gång i timmen i natt av att jag låg och planerade i sömnen. Är man skadad eller 


Igår satte jag upp mentala stolpar för mötet vad som behöver tas upp. Idag har jag skrivit ner dem, tagit reda på lite fakta som jag inte var säker på. Det är tokigt mkt jobb som ska vara klart innan mötet. Jag måste skriva ner en medicinsk översikt, en pedagogisk bedömning, förslag på hjälpmedel och helst ta reda på kostnader, kontakta hörselpedagogerna, lista viktiga saker att tänka på i undervisningen osv osv i all oändlighet, iaf känns det så. Dessa saker borde skolan redan ha koll på för i min värld så skickar man lärare på fortbildning om de vanligaste funktionshindren men icke i skolans värld. Läraren har varken erfarenhet eller utbildning av detta och ingen erfarenhet av att undervisa i en etta heller för den delen... Åh vad jag saknar R-M som skulle ha tagit över klassen!


Nu ska jag nog ta och trötta mig i tvättstugan en stund.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards