Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Fia - 5 augusti 2011 08:57

med gassande sol, soldränkt gräsmatta som mest liknar en sönderbränd savann. Det är nästan så jag saknar regnet, nästan  Tycker att det är skönt med en så fin sommar som vi haft här i Uppsala. Resten av landet har anledning att klaga har jag hört ryktas men vi får nog knipa ihop va  Däremot så har Yavuz, familjens turk, inte riktigt varit lika nöjd. Han  saknar sitt lands låååånga, heta somrar. Han skämtade och sade att vi säkert var nöjda med vår sommar och tja, det är vi ju. Allting är relativt 

Den här sista veckan har jag inte gjort just nånting alls. Jag storhandlade i måndags och fyllde på förrådet på mjölk, smör och sånt igår men annars har jag inte varit hemifrån. Jag tycker för en gångs skull att det är skönt att bara vara hemma och skrota. Ida har lekt lite med sina leksaker , mest Polly pocket och petshops och badar i poolen. Erik skrotar runt ute, vattnar lite med sin kanna, plaskar med vattnet, drar på ngn bil och den sortens avancerade aktiviteter. Själv sitter jag i skuggan och njuter, tittar på barnen och läser en liten stund. Det har blivit en hel del läsande sista veckan. Emma lekte med några kompisar igår och sprang omkring och gjorde Gamlis osäkert. Mest var de nog i kompisarnas grannes pool och på skolgården. Roligt hade de hur som helst för Emma kom inte hem förrän efter fotbollsträningen kl 19 om man bortser från att hon ringde och bad mig plocka fram träningskläder som hon hämtade innan.


 Har jag någon gång sagt att jag är tacksam för att vi bor så nära fotbollsplanen??? Om inte så är jag det, det är så skönt att ungarna kan springa iväg till träningen själv! Synd bara att Linnéa inte vill spela. Hon är duktig som sjutton, teknisk  och tycker att det är roligt när vi väl kommer dit men innan... Jag vägrar tjata på henne! Har ni några förslag på vad man kan syssla med när man är snabb som en hind, 7 år gammal, älskar att springa men är hörselskadad? Det ställer till det lite för dans/konståkning som hon själv vill är mardrömsakustik och skulle aldrig fungera. Funderar på friidrott???? Kan det vara ngt? Har dock ingen lust att skjutsa ner till studenternas fyra ggr i veckan. Har provat gymnastik i flera år med Emma och är inte sååå sugen på en träningsitensiv idrott till. Fler förslag? Hon går på simskola redan och har provat tennis(kul som fotboll men tjat dit...). Scouterna kanske i höst??? Ledarna känner hon redan och det är en fördel och L, grannen skulle inte ha några problem med extra instruktioner eller vad som nu behövs  

Jag hoppas att fritids fortsätter med sin idrottsprofil även i år för Emma älskade det och för LInnea som inte provat på alla sporter vore det guld värt!


Nu ska jag nog ta tag i röran här hemma också!






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards