Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Fia - 4 augusti 2011 17:35

Har kommit på att om en vecka ungefär är det dags för dagisinskolning. Det känns så där men jag har att se fram emot lite mer föräldraledighet senare MED pengar till skillnad från vad jag hade när han var bebis. Det är viss skillnad på 4 dagar i veckan baserat på halvtidslön(typ 3000:-) mot att kunna ta ut efter man jobbat halvtid och inte behöva snåla på dagarna. Det var inte roligt att börja jobba för ett år sen men nödvändigt!

Däremot har jag kommit på att jag nog har en del inköp att fixa tills dess. När vi är hemma så kan vi strunta i att gå ut om det regnar men på dagis är de ute mer än 3 timmar varje dag oavsett väder... Jag behöver nog regnkläder och gummistövlar va  Dessutom kommer vi nog inte klara oss på bara sisådär de 6 tröjor vi har hemma nu. Det krävs lite extrakläder till lådorna på dagis, byxor likaså... Skor behöver vi också köpa nya för hans sandaler är för små redan och springskor lär också behövas. Om jag inte missminner mig så vill dagis också ha en fotoram i A4strl, ett kuddfodral till samlingen, fotoalbum.


Vi är ökända på dagis för att aldrig kommer med dessa album i tid. Alla barn har fått vänta och personalen tjata i minst ett halvår innan vi kommer med ett. Bilder har vi så klart men inte pappersbilder... Har ni några fina bilder på Erik, systrarna och er själva liggande får ni gärna skicka hit dem, digitalt eller i pappersformat. Vi har bilder men som ni kommer ihåg så kraschade förra datorn efter ett litet bad... med alla bilder i  Det som finns kvar finns här på bloggen och det är ju en himla tur att det finns ngnstans! Man kanske skulle lära sig av misstagen och ladda ner på ett sånt där elektroniskt album???? Men med min tur kommer väl jag glömma betala avgiften och så försvinner det i cyberrymden iaf för inte lär väl såna vara gratis va   


Längre än så törs jag inte skriva min lista på nödvändiga inköp utan blundar och hoppas att det löser sig ändå. Ja just ja, dockan kommer vi få också men där anlitar vi nog farmor igen. Dagis har dockor som används vid samlingen och denna docka som kommer till familjen utan hår, ansikte och naken får vi sedan göra till en kopia av vårt barn. Rolig ídé, synd bara att jag är så totalt obegåvad inom just den konstnärliga biten att min version av Erik skulle få barnen att skratta så de gråter varenda samling resten av Eriks tid där  Farmor, kan du tänka dig att sy en till av dina exceptionella gympapåsar förresten? Gärna med Eriks namn på eller ngn figur så personalen vet att det är vår? Färg får du bestämma, du har säkert ngt fint tyg hemma! Vi har gul och rosa sen förrut:) Gul använder Ida fortfarande och rosa, tja det känns inte som Erik och den använder LInnéa förresten fortfarande på gympan i skolan lite nu och då när det inte krävs så mkt kläder.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards