Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Hur kommer det sig

Av Fia - 26 juli 2011 19:06

att när man har barnen runt omkring sig så hinner man massor. Jag städar, diskar, tvättar, röjer, plockar, lagar mat osv men så försvinner barnen och jag får absolut ingenting gjort- alls?!?!?!? Idag har jag bara haft Erik och Emma hemma för Ida och LInnéa har sovit hos mamma inatt och verkar stanna en natt till. Underbart skönt, lugn och ro på alla vis men då när man verkligen borde ta tag i det där som man aldrig hinner ja då händer ingenting. Idag har jag gjort.... eh.... absolut ingenting   Jag körde igång en diskmaskin imorse, dammsög mitt på dagen och kommer diska en vända till ikväll men annars så har jag myst med en liten goskille massor, tittat på tv ett par vändor, sovit en stund i soffan(med samma goskille), lekt och busat med Lilleman.  Ja det är nog det jag gjort idag. Jag har inte bäddat sängen, städat sovrummet eller Idas rum som tanken var heller. Ändå är jag fortfarande trött... hm?! Får bli skärpning på det imorgon för då ska jag och Karin göra grovjobb. Vi ska köpa massor till bebisen.


Nu tycker Moster Fia att det behöver bli klart inför mitt lilla gosegryns ankomst  Jag börjar få såna där drömmar om den här bebisens ankomst som mamma hade inför Eriks där hon drömde att hon kom och hälsade på och Erik inte hade några kläder utan bara var inlindad i en filt. Undra om hon kände på sig att vi nog skulle behöva annat än rosa tröjor????


 En vända till IKEA blir det också för vi behöver fylla på förrådet efter barnens glaskrossarfest här hemma i sommar. Jag behöver också lite mer korgar och lådinsatser för att få ordning på alla småsaker överallt. Vad Karin skulle ha kommer jag inte ihåg men det var iaf bebisrelaterat. De skulle dit idag men nu med Yavuz i släptåg och vi vet väl alla hur intresserade män är av att gå runt och kolla på småsaker på IKEA   . Måste komma ihåg att tipsa henne om deras småhanddukar till blöjbytena och kräkningarna! Jag älskar dessa och använder de fortfarande hur mkt som helst.


Har jag tur imorgon så kommer jag verkligen vara barnfri också om nu inte mamma ledsnar på mina småtroll och skickar hem dem för Emma ska följa med grannen till Furuvik då. Kvar har jag bara Erik. Sååå bra får man nog inte ha det så jag gissar att småtrollen kommer hem så är ordningen återställd  Hur skönt jag än tycker att det kan vara när barnen är borta så är det trots allt mina barn och jag trivs med alla runt omkring mig. Jag konstaterar varje gång jag bara har två barn hemma att det är FÖR lugnt och vad gör man med all tid???? Jag behöver vara tidspressad för att prestera något. Det är sån jag är och det passar ju bra då med fyra barn och en överarbetad make  


Jag ska försöka ta mig till en rörkräkaraffär imorgon också. Just nu har vi två toaletter men ingen som fungerar. TÄnkte försöka titta efter en eller två nya. Det är trevligt med spolfunktion tycker jag. Just nu går ingen att spola. På den gamla nere i källaren har den man drar i för att spola rostat sönder helt och på toan uppe så kommer det inte in ngt vatten i tanken så det får man fylla på manuellt. Lägg sen till att Erik idag klättrade upp på toan, drog tag i locken frö att häva sig upp. Tyvärr satt inte det fast så det ramlade ner i stengolvet. Om ngn undrar så kan jag tala om att de exploderar då... Det blir många vassa bitar som med fördel slungar sig in i foten. Så jo, jag har faktiskt städat golvet i badrummet och torkat blodfläckar på golven överallt för det är inte klokt så mkt det blöder från tre jack i foten. Det var som en rännil med blod från foten ner på golvet när jag gick från toan, till medicinskåpet och hämtade förstahjälpenlådan och lade om foten. Det slutade blöda rätt fort med lite tryck och sen hade jag tape på som drog ihop sårkanterna så nu ser det fint ut igen. Lite ömt och så men med tape går det bra  



 
 
Ingen bild

Karin

27 juli 2011 00:07

Nu har jag inventerat kartongerna med barngrejer vi fått utav er. Så nu har jag lite mer koll känner jag:) Inte behöver du oroa dig för att bebisen ska frysa, det var väldigt många filtar!! Ha ha, men kanske behövs lite kläder med?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards