Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Fia - 18 juli 2011 09:56

Jag vet att ni är många som läser som är intresserade av Familjen Annorlunda och Carolas familj. Får jag presentera familjen Wetterholms minsting Jamie   som föddes i lördags. Helt underbart söt liten kille. Grattis Carola till underverket! Hoppas det gick bra att jag lånade din bild? 

Det roliga är att jag faktiskt klurade på just Jamie som namn på bebisen. Kändes rätt på ngt vis. Jag hade rätt    


Av Fia - 18 juli 2011 09:34

Nu på morgonen har jag lämnat en otroligt nervös Emma på bussen till Alnäs. Vi pratade om att hon skulle gå upp tidigt imorse(för att vara sommarlov iaf) och vad som skulle behöva göras idag på morgonen. Hon skulle packa lite matsäck, packa ner badkläder, klädombyte och regnkläder. En lapp med telefonnummer skulle skrivas och läggas ner i väskan tillsammans med pengar för en glass eller vad nu damen skulle önska.  

Imorse kommer Emma upp, arg som ett bi, spottande som en kobra och rusar runt uppe och fräser åt allt och alla. "Varför har ingen väckt mig?" "Nu har jag bara en halvtimme på mig att göra mig klar". Tårarna sprutar. Yrvaken tittar jag på klockan, går upp, kollar klockan en gång till innan jag sätter mig i soffan och skrattar. Emma tittar på mig som om jag förlorat förståndet. Klockan är bara halv 7. Hon behöver inte gå upp förrän halv8   Jag skickar i säng den lilla spottkobran en timme till och gissa om hon var svårväckt då när hon fått utlopp för all nervös energi redan.


När vi sen somnat om och vaknat för andra gången gick det undan. Vi är lite ringrostiga på att göra oss iordning och komma iväg på morgonen nu för tiden så det tog faktiskt 1,5 timme för mig, Erik och Emma att bli klar att cykla till bussen. På bussen var det inte en kotte men jag pratade med busschauffören som visade sig vara en gammal bekant från tonåren då min kompis gifte sig och skaffade barn med en kille som hette Nisse. Nisse var busschaufför och tja, det är han än  . Vi snackade lite där Nisse och jag och han berättade att de flesta barn hoppade på vid stadshuset så Emma skulle nog få åka ensam ett tag trodde han. När Emma hoppat på bussen och jag cyklade hem igen såg jag en klasskompis till henne på den busshållplats som vi nog kommer använda from imorgon som också skulle till Alnäs. Skönt för henne att få ngn hon känner med sig och skönt för mig som slipper gå och oroa mig hela dagen för hur hon har det.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards