Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Fia - 4 juli 2011 07:08

Jag kan inte betala räkningarna! Jo jag vet att vi är sena men den här gången är det inte mitt fel. Vi har haft räkningarna, bankdosan och makens kod liggande i räkningslådan. Lådan var i vår köpmansdisk. Bortsett från att den var alldeles för liten med för få förvaringsmöjligheter så har dessutom lådorna varit nåbara för LIlleman. Han har tyckt att det har varit roligt att dra ut lådorna, slita ut saker och gärna då bankdosan... Det har han gjort många ggr och alltid hittar kortet och bakdosan tillbaka till lådan. Dosan är svår att missa förstås med en lång sladd men korten är man snabb som en vessla att ta ifrån honom. Nu har vi bytt ut den gamla disken mot en ny byrå men försent. Mitt kort är borta och det är väl inget problem för maken kan betala lika gärna men hans lilla fusklapp med koden är också borta!!!! Inte kommer han ihåg den heller. Åh vad jag ogillar att inte betala räkningarna i tid men idag ska jag iväg till banken och beställa nytt kort till mig och ny kod till mårten och sen får nog mamma rycka ut och låna ut sin bankdosa och konto så får hon pengar av mig istället... Fast då måste jag först föra över pengar från MÅrten konto till mitt innan jag i min tur för över till mamma. Smidigt-not när man inte har ngn dosa  Man kan ju tycka att kortet inte kan ha kommit så långt men tro mig, det är ingenstans...



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards