Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Fia - 3 juli 2011 21:54

och jag har legat brevid LIlleman en dryg timme men han vägrade somna så jag stoppade ner honom i hans egen säng istället, släckte lampan och det blev tyst  Idag tror jag nog att alla barn har varit trötta. Ida vaknade, lekte en stund men dök sen ner i sängen igen och sov bort ngåra timmar mitt på dagen. Ändå somnade hon lätt nu strax före 9. Linnea har haft en tuff dag som började hiskeligt tidigt. En kompis till henne sov över och det brukar innebära att kompisen vaknar ngn gång mellan 4-5. DET är inte okej, inte ens för mig som är morgonpigg. Det tyckte inte Linnéa heller tydligen för hon hade bett kompisen somna om igen. Då hade N som kompisen heter tryckt på ansvarsknappen. "Hur roligt tror du att jag tycker det är när du ligger i sängen och ja gfår leka själv???? Jag vill åka hem..." Resultatet var två trött tjejer som tjafsat en del och när N åkte hem på fm har Linnea varit duktigt trött och mest bara tagit det lugnt. Även Emma har varit på trötthumör idag efter vår bingoutflykt igår kväll till Edsbro. Det blev ganska sent och N väckte även henne i morse. Hon fick som vanligt ont i huvudet då stackarn. Påminn mig gärna med jämna mellanrum om att N inte ska sova här på länge nu! Hon är en mysig tjej men det funkar liksom inte när hon vaknar i ottan.


Ja,vad har vi gjort idag???? Ingenting tror jag rätta svaret är. Planen var att åka till Torsborg hela familjen men dåligt väder, trötta barn, ingenstans att vara inomhus antagligen då golvet är upprivet pga en vattenskada gjorde att vi ställde in det. Vi har spelat massa spel, lekt allihopa eller i olika konstellationer, spelat lite till, myst i soffan, tittat på filmer vi sett 100ggr förrut på både engelska och svenska och ätit lite mat där emellan. På fm gjorde mårten och jag ett race hemma. Jag städade köket och han plockade lite och dammsög det som var mest kritiskt. Jag tog en vända ner i tvättstugan också. Som sagt, ingenting speciellt! Lugnt och skönt bara och det behövs det med ibland.


Igår däremot var jag som jag redan sagt på bilbingo med Emma och mamma. Jag får erkänna att det är rätt roligt även om vi var hysteriskt långt från att vinna mest hela tiden. När vi körde för full bricka hade jag ofta inte ens fått in en rad tex. Det är nog en bedrift det med fast åt fel håll   Bättre lycka nästa gång antar jag för sämre går det inte att gå. Det var så illa att det sista spelen var direkt tråkigt! Även om man inte vinner är det ju iaf lite mer spännande om man är i närheten.

På dagen var vi mest ute i trädgården. Glömde vända den men Erik ratar allting som heter badbassänger, pooler, tom en liten båt som jag fyllt med vatten. Det är bättre när man får stå bredvid och hälla på sig själv eller någonting annat som behöver vattnas  

Ida har gärna vattenkrig...                    Och så händer det att även mina barn sitter still bredvid varandra på en bänk...   Någon hade ställt en stol på fel ställe så LIlleman klättrade upp på köpmansdisken. Nu är den utbytt mot en större byrå istället. Mkt finare och ffa högre!

  En liten bild från för ett par veckor sen på mammas lilla skyddsling i gott sällskap. Han lockade hit större delen av traktens ungar även om långt ifrån alla fastnade på kortet 

   


Nu ska jag nog ta och bråka med antennsladden och se om jag kan få in en bild på tvn eller så struntar jag i det och kör en film istället. Har en som ligger från lovefilm iaf... Måste nog kontakta en antennfixare för det funkar liksom inte alls nu. Vi kör med tomtebloss och en pincett för att få in bilden på två kanaler, resten fungerar inte alls om det inte är finfint väder, vinden blåser från rätt håll, hundarna ylar i rätt tonart, luftfuktigheten är minimal, fåglarna sjunger i dur, klockan är 3 på natten OCH ingen går på golvet... Jag undrar i mitt stilla sinne vem det var som kom på den briljanta idén att dra sladdarna för antennen OCH telefonen UTANPÅ huset... Japp, no kidding! Sladdarna är exponerade för all sköns väder och tja det fungerar ju så där bra... Telefonen brukar strejka de kallaste dagarna på året fast vem gör inte det å andra sidan   Det är som vanligt i det Lundgrenska huset, allting går men man måste ha det rätta knycket/trixet/knepet. Jag är uppväxt med en pappa som hade saker som var likadana dvs ingen klarade av att göra ngt utom honom och gissa på en skala hur mkt jag gillar saker som inte fungerar efter det???????? 1-10 där ett är minst gillande.... Japp, -3497, rätt gissat! Ingenting får mig på så dåligt humör som saker som inte fungerar!!!!


God natt så får vi se vad morgondagen har att erbjuda. Jag kommer ev få besök av en familj som har ett barn med samma syndrom som LInnéa. Hon har längtat efter att få leka i vår lekstuga i ett år nu:)


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards