Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Fia - 22 juni 2011 14:56

Ja, det har ni redan märkt och jag kom tillbaka bara för att bli sjuk  Måndagen tillbringades mest på soffan eller sängen för febern gjorde jag att jag kände mig rätt dålig. Igår var febern lägre men skallebanket värre. Det gjorde ont i öronen, bihålorna och bara allmänt i skallen så jag åkte iväg och storhandlade för att fördriva lite demoner och avslutade shoppingrundan på Ica Maxi med att köpa sinova och nässpray från apoteket. Då släppte det värsta i huvudet. Idag är jag mest bara trött i kroppen och lite yr men det verkar som jag överlever det här med 


Pilsbocupen kommer det bilder från så fort jag letat rätt på kameran och tankat ner bilderna men det var 6 matcher som skulle spelas och det blev blandad kompott, några vinster, några förluster och ngn oavgjord.  De hamnade iaf trea och fick spela semifinal men förlorade den också men slutade trots det trea iaf. Det tycker jag är helt okej resultat!


I övrigt har vi haft det toppen på campingen. Barnen har sovit bra i husvagnen och haft kompisar att leka med hela dagarna i olika åldrar. Erik har mest bara softat runt i vagnen under matcherna och sprungit runt mellan dem. Det blev en liten minisemester i gott sällskap och oj vad roligt tjejerna tyckte att det var med vårt lilla läger i det stora lägret. Vi var tre husvagnar och fem tält som alla kände alla och umgicks. Det finns nog ingen tjej som inte tycker att fotboll är det roligaste som finns efter detta  Det var ingen som tyckte att det var tråkigt att spela match i måndags iaf trots trötta kroppar. Storstryk blev det också! De spelade mot Gusks p01 och de var hårdare, snabbare, tuffare och mer tekniska än tjejerna men Emma fick verkligen skotträning så det heter duga och gjorde en massa fina räddningar.  Ont i fingrarna hade hon efteråt och vi har fått tejpa ett par av dem men idag är det bättre.



Av Fia - 22 juni 2011 14:17

Jag har blivit utmanad att svara på en bloggenkät och jag lyder självklart. De tär bara roligt  

1 – Hur länge har du bloggat?

- Augusti 2008 verkar det osm jag började blogga här.
2 – Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

- Oj, ingen aning. Jag har alltid haft skrivklåda själv men är rätt kräsen när det gäller vad jag själv läser så jag hade inga direkta åsikter faktiskt. Jag tänkte nog att de flesta var som mig, dvs hade skrivklåda  
3 – Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Carola Wetterholms blogg. Jag letade efter bloggar att läsa och fick tipset från en vän, Hanna, att den var läsvärd. Jag var fast från dag 1 och är det fortfarande. Hennes blogg har jag följt sen 2007 och det var det som gjorde att jag valde bloggplatsen då eftersom jag kände mig hemma där  
4 – Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Lite taffligt skrivet men oj vad jag känner igen O'boyincidenten. Det var verkligen chokladsmet över hela köket och tandkräm över hela badrummet.

5 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Som jag skrivit är jag rätt kräsen men jag följer 6 varje dag och kanske 5 till lite mer sporadiskt. 2 favoritbloggar har precis avslutats, en för att hon som skrev dog och den andra för att mamman blev trakasserad av andra läsare  
6 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många  är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

-Alla är nog dagboksbloggar men alla utom Carolas  har också ett tema som olika sjukdomar(cancer, EB, svårt sjuka barn osv)
7 – Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

-Lilla Ellys kamp mot JEB. Familjeliv med en twist.
8 – Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

- Kommer inte på någon faktiskt. Eftersom alla familjer är olika är det svårt att kategorisera tycker jag.
10 – – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

- Ingen aning! Jag är nog mig själv i bloggform som i verkliga livet och försöker att inte konstla till det. Jag överlåter frågan till er som känner mig, Hanna? Hagbard? Fast risken med Hagbard är väl att ni bara får höra vilken tjurskalle jag är  
11 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag tycker nog att det fungerar. Jag försöker att inte utlämna någon, säga saker som jag inte är beredd att säga till människor jag inte känner mao jag är som jag är provat också.

12 – Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

-Sex, saker som barnen inte vill att alla ska veta... Jag försöker tänka på integriteteten.
13 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Inte alls, jag skriver för min egen skull och skulle skriva lika mkt eller lite oavsett vem som läste men det är alltid roligt med kommentarer för det.
14 – Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Nja, jag tror att man kan få en glimt av människan, ana hans eller hennes typ av humor, allvarsamhet osv men inte verkligen lära känna in på bara skinnet.

15 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

-Nej, inte än! Däremot genom snackforum och det har varit trevligt.

16 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Absolut! Det finns alldeles för många sjuka, konstiga människor därute som uppmuntrar skadliga och farliga beteenden eller som lurar barn/ungdomar in i skadliga miljöer. Jag ser lite för mkt av såna saker på jobbet för att inte inse exakt hur farligt internet faktiskt kan vara  
17 – Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar

-Nej, inte än men konfunderad ett par ggr.
18 – Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

-Ja men inte i andras.
19 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

- Jag kan inte komma på något mer än att jag ibland kan känna mig pressad att skriva ngt men det är en stress jag själv lägger på mig.
20 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Absolut!
21 – Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Helt ärligt men jag har nog inte fem bloggerskor som läser härinne utan mest släktingar, vänner och så Carola då  Om du läser och bloggar så känn dig utmanad och tala gärna om det för det är alltid roligt att läsa fler bloggar   

22. – Finns det någon som inte bloggar var blogg du skulle vilja läsa?

Många!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards