Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Fia - 14 juni 2011 21:03

Erik är ingen stor pratare. Han bubblade massor strax innan han gick och då sade han ord som mamma, pappa, offa(morfar), itte(fritte, mormors hund) och såna där självklarheter. Sen började han gå och talet tystnade. Han sjunger desto mer däremot, helt tiden sjunger han och rätt melodi är det med  Imse Vimse, blinka lilla, trollmor och de andra vanliga barnvisorna. Inga ord men nynnar istället. Enda ordet som han faktiskt använt  är "nanna" när han är trött, annars låter han som en säl mest hela tiden och eftersom han har tre ivriga storasystrar som förstår ändå så behöver man inte lära sig.

Nu däremot har det kommit ett ord till. Ialle bu, ialle bu går han runt och säger mest hela tiden. Hos mormor ackompanjeras det av att han kommer med en bok om du behöver en ledtråd  Nalle Puh ska man läsa! Tyvärr för Eriks del har vi ingen Nalle Puh bok hemma så han får nöja sig med alfons istället men äntligen försöker han använda språket och hela han lyser upp när han ser att man förstår. Gullunge!


Idag har jag varit på jobbet och rensat ut mitt arbetsrum inför semestern. Eftersom jag ärvt rummet av min förra kollega så har jag velat sätta min prägel på det, iaf lite grann och jösses vad jag rensat papper! Jag har städat ur bokhyllorna, rensat pärmar(hälften iaf), tagit tillvara gamla nationella prov från 97 och framåt som jag hittat lite här och där och skickat till stora enheten för arkivering med mottot "bättre sent än aldrig". De lär inte vara kvar på jobbet iaf för i höst kommer skolverket på inspektion. Jag har också tömt gamla elevpärmar  för elever som gått ut innan jag ens kom dit(för tre år sen) och en del sen dess också. Nu tror jag att läget är under kontroll därinne och ffa så är det mkt trevligare och mindre dammigt  Det blev en hel del papper att bära bort för vaktmästaren senare i veckan. En hel del post till stora enheten också som ligger i utkorgen och väntar på upphämtning. I höst tänkte jag sen ta med lite riktigt blommor också för att liva upp tillvaron lite och så har min ena kollega varit företagsam och bjudit in en konstkonsult som lånar ut konst. Jag hoppas på något bidrag till mitt rum! 


Imorgon ska vi åka på en överraskningsresa med jobbet. Vi vet bara att vi ska infinna oss på station 07:50 imorgon bitti och att vi är tillbaka till 18tiden i Uppsala igen. Vi kan ta med oss badkläder, ha bekväma skor och en vindtät jacka. Rektorn har sagt till ngn att han ska stå i fören så jag gissar på en utflykt ut i stockholms skärgård. Ska bli kul faktiskt!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards