Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Vabdagar

Av Fia - 27 maj 2011 09:20

Hur mycket jag gillar mitt jobb, för det gör jag, så är det ändå rätt skönt att bara vara hemma och mysa med familjen. Livet är mkt mindre stressigt, tiden för samtal är mkt större och mysfaktorn är enorm. Jag gillar med andra ord att vabba . Enda undantaget är om barnen är magsjuka förstås. Då åker jag hellre till jobbet...


Nu är det ingen magsjuka utan en Linnéa som är alldeles för trött för att orka med skolan. Hennes uteblivna resurs i skolan, långa dagar på skola/fritids och leklust hemma har tagit ut sin rätt. Hon är en blek kopia av sig själv. Hon sitter en stund vid datorn, målar i sin bok, diskar, läser lite. Lite nu och då leker en sväng med Erik men mer än så gör hon inte. Idag är vi också hemma. Linnéa ska få vila upp sig över helgen tänkte jag och Ida är hemma och myser med oss andra. Själv sitter jag och väntar på att Lilleman ska vilja sova så jag får vika alla fyra ikeakassar med tvätt som han mer än gärna hjälper till att sprida runt hela övervåningen.  


Verkar som vi kommer få en förhållandevis lugn helg också. På lördag var det egentligen match för Emma men den blir på måndagsträningen istället. Däremot ska båten ner i vattnet så Mårten och LInnéa åker nog ut till Torsborg för iläggning. Med lite tur kan jag och barnen åka ut en sväng också.Så här såg det ut sist jag var där. Nåt säger mig att vi nog inte behöver lika mkt kläder längre...

           Det har också ryktats om att de har målat om lite. Ska bli spännande att se!

 På kvällen är vi bjudna på middag hos mamma och pappa. På söndag ska mårten iväg och shoppa tillsammans med sin mor. En ny kostym står visst på inköpslistan. Skadar nog inte för den han har har varit flitigt använd på både begravningar och fester och har en del år på nacken. Frågan är bara vad jag ska ha på mig på bröllopet????? Ingen aning faktiskt!

Söndagen bjuder också på en fotbollsmatch. Förhoppningen är att vi ska hinna köpa en ny tvättmaskin också. Den gamla gick i omedelbarn pension häromdagen och verkar inte gå att övertala till att komma tillbaka till jobbet. När mårten går bet är det nog kört skulle jag tro  .

Nu ska jag nog utyttja lugnet. Erik har somnat och Ida likaså(fler som är trötta tydligen) så nu är det nog bäst att börja vika tvätt  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards